Somfy przewiduje krótkoterminowe spadki sprzedaży

Red.: |Data publikacji:

Grupa Somfy podsumowała trzeci kwartał działalności bieżącego roku. Sprzedaż w tym okresie była wyższa o niecałe 4 proc.

Grupa Somfy podliczyła, że w trzecim kwartale wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 361 mln euro w porównaniu do 348 mln w analogicznym okresie w roku 2021. Jest to wynik o 3,6 proc. wyższy, stosując do porównania wartości rzeczywiste, jednak przy wskaźniku „like-for-like” firma zanotowała  spadek o 0,7 proc. Z kolei w okresie od stycznia do końca września francuska spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 1,2 mld euro w porównaniu do 1,15 mld euro w 2021 r. To wzrost o 4,7 proc. w wartościach rzeczywistych i o 2,8 proc. stosując wskaźnik „like-for-like”.

Siedziba Somfy w Bonneville, Francja.

Patrząc na sprzedaż pod kątem geograficznym, to w krajach Europy Wschodniej spółka odnotowała spadki. Wartość sprzedaży, to wynik 35,2 mln euro w stosunku do 39,6 mln euro w 2021 r., co oznacza spadek o ponad 11 proc. Natomiast dobre wyniki spółka osiągnęła w Europie Środkowej – wartość sprzedaży wyniosła 69 mln i jest to więcej o niemal 6 proc. w porównaniu z rokiem 2021. Także w Północnej Europie Somfy odnotowało wzrost, w tym wypadku był on na poziomie ponad 8 proc., gdzie sprzedaż wyniosła 38,3 mln euro.

Sprzedaż w trzecim kwartale, jak informuje Somfy, była na stabilnym poziomie, mimo słabszego od poprzednich okresów otoczenia makroekonomicznego. Somfy prognozuje, że w ciągu najbliższych miesięcy, podczas utrzymującej się niepewności na rynku, konsumenci będą wstrzymywać się z wydatkami na produkty Somfy, gdyż zmieniają się priorytety zakupowe. Dlatego spółka spodziewa się krótkoterminowych spadków w sprzedaży.

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1