Francuski Somfy podał wyniki finansowe z ubiegłego roku. W 2018 r. koncern odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 1,12 mld euro.
Somfy jest spółką akcyjna i opublikowało właśnie raport na temat wyników finansowych w 2018 r. Firma osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1 126,7 mln euro w porównaniu do 1 089,4 mln w roku poprzednim, co oznacza wzrost o 3,4 proc. Koncern zaznacza, że obecne dobre wyniki są efektem wzrostu przychodów w poprzednim roku finansowym. W minionym sezonie, jak podaje Somfy, dobre wyniki spółka osiągnęła zarówno na swoich ugruntowanych, historycznych rynkach, jak Francja, kraje Beneluxu, Wielka Brytania i Skandynawia, ale dynamiczny wzrost odnotowała też w Indiach, na Węgrzech, w Polsce, w Czechach i w Rosji.
W krajach Europy Środkowej i Wschodniej wartości przychodów ze sprzedaży w roku 2018 wyniosła 131,5 mln euro. Kraje te wspólnie generują już sprzedaż, która lokuje je na trzecim miejscu, po Francji i Niemczech. Duża, dwucyfrowa dynamika sprzedaży notowana na rynkach polskim, czeskim i węgierskim pozwala przypuszczać, że wkrótce wartość sprzedaży w tych krajach może się zbliżyć do tej, którą firma notuje na przykład w Niemczech, gdzie uzyskała w ub. roku 178,3 mln euro przychodów. W Polsce Somfy przykłada dużą wagę do rozwoju różnych kanałów sprzedaży, a stara się również być mocno obecna w ofertach producentów okien i drzwi.
Koncern przyznaje, że rynek automatyzacji rozwija się prężnie, jest to efekt rosnących wymagań klientów dotyczących komfortu i bezpieczeństwa. Zauważalny jest także inny czynnik rozwoju – rosnącą świadomość ludzi dotyczącą energii oraz zmian klimatycznych. Somfy nie wyklucza natomiast krótkoterminowego spowolnienia ze względu na generalnie niepewność ekonomiczną na świecie oraz tzw. ryzyko geopolityczne. Firma zamierza w nadchodzącym sezonie skupić się na inwestycjach w rozwój produktów oraz usprawnienie systemów informacyjnych, a także digitalizacji organizacji i procesów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".