Somfy: Polska z największą dynamiką wzrostu

Red.: MR |Data publikacji: 2020-01-28

Somfy właśnie opublikowało raport na temat wyników z 2019 r. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro w porównaniu do 1,12 mld euro w 2018 r.

Miniony rok z pewnością Somfy zaliczy do dobrych pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Firma ocenia, że stabilny wzrost notuje od kilku lat i wyniki pokazują, że rozwój notowany jest na wielu rynkach, z wyjątkiem Afryki i Bliskiego Wschodu.

Najbardziej zauważalny wzrost sprzedaży – o 15,3 proc. notowany był w Centralnej i Wschodniej Europie. Jest to już kolejny rok z rzędu, gdy Somfy w raportach finansowych podaje, że ta część Europy na tle innych regionów na świecie wyróżnia się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży. Mówimy tu o takich krajach, jak Polska, Węgry i Czechy. Wysoka sprzedaż była także w Północnej Europie – wzrost o 12,1 proc., mimo gorszych wyników w ostatnim kwartale.

somfy tahoma

Znaczący wzrost sprzedaży notowany był także w Chinach – o 6,8 proc., Francji – o 5,2 proc. i w Niemczech – o 4,6 proc. Na podobnym poziomie prezentowała się wartość sprzedaży w Ameryce Środkowej (wzrost o 6,7 proc.) i w Ameryce Północnej (o 4,5 proc.). Spadki sprzedaży notowane były w Afryce i Bliskim Wschodzie – o 2,5 proc.

Patrząc na wartość sprzedaży, widać jednak, że największym rynkiem dla Somfy nadal jest Francja. Tu w roku 2019 firma zrealizowała sprzedaż na poziomie 341,5 mln euro. Na drugim miejscu są Niemcy z wynikiem 186,5 mln euro, a dopiero na trzecim kraje Europy Centralnej i Wschodniej – 152,3 mln euro. Firma w tym wypadku podaje łączne wyniki dla Polski, Węgier i Czech.

Zobacz również

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zbuduje w Tarnowie do 2024 r. nową halę produkcyjną. Będzie w niej wytwarzana stolarka aluminiowa. Koszt inwestycji, to ok. 4,2 mln zł.

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

Kontynuujemy podróż szlakiem salonów okienno-drzwiowych. O kryzysie, wynikach sprzedaży i zmianach na rynku opowiedzieli nam dystrybutorzy z Wielkopolski.

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

1