Somfy: Polska z największą dynamiką wzrostu

Red.: MR |Data publikacji: 2020-01-28

Somfy właśnie opublikowało raport na temat wyników z 2019 r. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro w porównaniu do 1,12 mld euro w 2018 r.

Miniony rok z pewnością Somfy zaliczy do dobrych pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 1,2 mld euro, co oznacza wzrost o 6,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Firma ocenia, że stabilny wzrost notuje od kilku lat i wyniki pokazują, że rozwój notowany jest na wielu rynkach, z wyjątkiem Afryki i Bliskiego Wschodu.

Najbardziej zauważalny wzrost sprzedaży – o 15,3 proc. notowany był w Centralnej i Wschodniej Europie. Jest to już kolejny rok z rzędu, gdy Somfy w raportach finansowych podaje, że ta część Europy na tle innych regionów na świecie wyróżnia się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży. Mówimy tu o takich krajach, jak Polska, Węgry i Czechy. Wysoka sprzedaż była także w Północnej Europie – wzrost o 12,1 proc., mimo gorszych wyników w ostatnim kwartale.

somfy tahoma

Znaczący wzrost sprzedaży notowany był także w Chinach – o 6,8 proc., Francji – o 5,2 proc. i w Niemczech – o 4,6 proc. Na podobnym poziomie prezentowała się wartość sprzedaży w Ameryce Środkowej (wzrost o 6,7 proc.) i w Ameryce Północnej (o 4,5 proc.). Spadki sprzedaży notowane były w Afryce i Bliskim Wschodzie – o 2,5 proc.

Patrząc na wartość sprzedaży, widać jednak, że największym rynkiem dla Somfy nadal jest Francja. Tu w roku 2019 firma zrealizowała sprzedaż na poziomie 341,5 mln euro. Na drugim miejscu są Niemcy z wynikiem 186,5 mln euro, a dopiero na trzecim kraje Europy Centralnej i Wschodniej – 152,3 mln euro. Firma w tym wypadku podaje łączne wyniki dla Polski, Węgier i Czech.

Zobacz również

Assa Abloy tym razem sprzedaje

Assa Abloy tym razem sprzedaje

Assa Abloy przyzwyczaiła nas do kolejnych newsów o nabywanych przez nich spółkach. Tym razem jednak zawęża swoje portfolio.

Światowa premiera na naszym webinarium!

Światowa premiera na naszym webinarium!

Już 21 stycznia o godz. 10:00 poznamy pierwsze nowości na sezon 2021. Podczas webinarium “Nowości na sezon 2021: komponenty do stolarki” zaprezentowanych zostanie 11 produktów. Światową premierę będzie miał nowy produkt stworzony przez MACO oraz Hautau!

Awilux rozwija produkcję okien aluminiowych

Awilux rozwija produkcję okien aluminiowych

Awilux zakończył miniony rok przychodami w wysokości ponad 100 mln zł. W tym roku producent zamierza jeszcze zwiększyć swoje moce produkcyjne.

1