SOMFY: Polska z dużą dynamiką wzrostu sprzedaży

Autor: MR |Data publikacji: 2019-01-28

Somfy podsumowało miniony rok pod względem finansowym. Francuski koncern zanotował globalnie wzrost przychodów ze sprzedaży. Firma odnotowała też dobre wyniki w Polsce.

Somfy podsumowało pod względem finansowym czwarty kwartał minionego roku, a zatem i cały miniony rok. Sprzedaż w całym roku 2018 we wszystkich krajach, w których Somfy prowadzi działalność wyniosła 1,12 mld euro. To wzrost o 3,4 proc. w porównaniu do roku 2017. Koncern podał, że największy wzrost ze sprzedaży – o 12,3 proc. zanotował w Centralnej i Wschodniej Europie, do której zalicza się Polska. Na kolejnych miejscach pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży znalazły się: Północna Europa – o 10,7 proc. i Centralna i Południowa Ameryka – o 8,6 proc. Firma jednak podaje, że jeśli chodzi o kraje, to największą dynamikę wzrostu zanotowała na rynkach indyjskim, indonezyjskim, a także polskim, czeskim i węgierskim.

Somfy One to urządzenie pełniące funkcje kamery i alarmu. To produkt skierowany m.in. do klientów indywidualnych.

Koncern poinformował o wartości przychodów ze sprzedaży w krajach Europy Środkowej i Wschodniej – wyniosły one 131,5 mln euro. Kraje z Europy Środkowej i Wschodniej wspólnie generują sprzedaż, która lokuje je na trzecim miejscu pośród innych, wyróżnionych przez Somfy rynków. Największym rynkiem dla firmy jest rodzimy, francuski, na którym Somfy osiągnęło sprzedaż w wysokości 324,5 mln euro. Na drugim miejscu znajdują się Niemcy, w tym kraju w minionym roku firma sprzedała swoje wyroby i usługi za wartość 178,3 mln euro.

Duża dynamika sprzedaży notowana na rynkach polskim, czeskim i węgierskim pozwala przypuszczać, że wkrótce wartość sprzedaży w tych poszczególnych krajach może się zbliżać do tej, którą firma notuje na przykład w Niemczech. W Polsce Somfy przykłada dużą wagę do rozwoju różnych kanałów sprzedaży. Produkty firmy są bowiem od niedawna kierowane nie tylko do odbiorców biznesowych, ale także do klienta indywidualnego. Inwestorzy mogą kupić elementy wyposażenia domu inteligentnego na przykład za pomocą Internetu, korzystając ze sklepu Somfy w sieci.

Zobacz również

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Assa Abloy podsumowała II kwartał bieżącego roku. Firma odnotowała 11 proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast wzrost był 14-proc. porównując półrocza.

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i zachęcić małe firmy do udziału w przetargach. Jakie zmiany nas czekają?

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Firma Winkhaus, specjalizująca się w produkcji okuć okiennych i drzwiowych oraz Mediola rozpoczęły współpracę w sektorze smart home. W ramach kooperacji możliwe będzie zintegrowanie rozwiązań obu firm.