Somfy podsumowuje pierwsze półrocze

Autor: MR |Data publikacji: 2018-10-03

Grupa Somfy podsumowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza. Sprzedaż jest na plusie, choć wyniki nie są tak dobre, jak w ubiegłym roku.

Firma z siedzibą we Francji odnotowała w okresie sześciu pierwszych miesięcy przychody ze sprzedaży w wysokości 586 mln euro. Są to wyniki ze wszystkich rynków, na których koncern prowadzi działalność. Porównując te dane z rokiem ubiegłym firma podliczyła, że wzrost był na poziomie 2,7 proc. Somfy podaje również dane dotyczące zysku operacyjnego. Wyniósł on 104 mln euro i był niższy o 2,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Somfy uzasadnia nieco gorsze wyniki w tym roku kilkoma czynnikami. Przede wszystkim duże znaczenie miał tu wysoki kurs euro. Firma prowadzi działalność w wielu krajach na świecie, a wysoka cena europejskiej waluty w tym wypadku wpływa niekorzystnie na ogólne wyniki handlowe.

Koncern ponadto przyznaje, że obecnie na kilku rynkach warunki prowadzenia biznesu są mniej sprzyjające, w porównaniu do roku ubiegłego. Mowa jest tu o Stanach Zjednoczonych i przejściowych zmianach zasad sprzedaży wprowadzonych przez głównego partnera handlowego w USA. Także kraje Bliskiego Wschodu są mało korzystnymi rynkami do prowadzenia działalności, przede wszystkim ze względów ekonomicznych i niekorzystnej sytuacji politycznej.

Somfy, nowy napęd do bram
Obrazek z reklamy prezentującej nowy napęd Somfy do bram.

W Polsce działalność Somfy rozwija się w kilku kierunkach. Firma od pewnego czasu zdecydowała się na skierowanie swojej oferty do klienta indywidualnego. Jednym z pomysłów dotarcia do nich jest uruchomienie platformy internetowej. W sklepie online dostępne są niemal wszystkie wyroby Somfy. Firma kieruje swoją ofertę do inwestora, który chce zainstalować w domu kamerkę czy zestaw alarmowy, ale także do profesjonalistów jak napędy do bram. Jest to zatem nowy, obok sieci dystrybutorów, kanał sprzedaży w Somfy w Polsce.

Zobacz również

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

Deceuninck podsumował miniony rok pod względem handlowym. Wartość przychodów ze sprzedaży to 674,2 mln euro, w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017.

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX rozbuduje kosztem 50 mln zł swój zakład w Namysłowie, a w efekcie końcowym dysponować będzie tutaj 9 halami produkcyjnymi o łącznej powierzchni 74 tys. mkw.

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Arbonia Group podała do wiadomości wyniki z 2018 r. Do Grupy należą Invado i Doproplast. Koncern zanotował wzrost w przychodach zarówno w segmencie drzwi jak i okien.