Somfy podsumowuje pierwsze półrocze

Autor: MR |Data publikacji: 2018-10-03

Grupa Somfy podsumowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza. Sprzedaż jest na plusie, choć wyniki nie są tak dobre, jak w ubiegłym roku.

Firma z siedzibą we Francji odnotowała w okresie sześciu pierwszych miesięcy przychody ze sprzedaży w wysokości 586 mln euro. Są to wyniki ze wszystkich rynków, na których koncern prowadzi działalność. Porównując te dane z rokiem ubiegłym firma podliczyła, że wzrost był na poziomie 2,7 proc. Somfy podaje również dane dotyczące zysku operacyjnego. Wyniósł on 104 mln euro i był niższy o 2,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Somfy uzasadnia nieco gorsze wyniki w tym roku kilkoma czynnikami. Przede wszystkim duże znaczenie miał tu wysoki kurs euro. Firma prowadzi działalność w wielu krajach na świecie, a wysoka cena europejskiej waluty w tym wypadku wpływa niekorzystnie na ogólne wyniki handlowe.

Koncern ponadto przyznaje, że obecnie na kilku rynkach warunki prowadzenia biznesu są mniej sprzyjające, w porównaniu do roku ubiegłego. Mowa jest tu o Stanach Zjednoczonych i przejściowych zmianach zasad sprzedaży wprowadzonych przez głównego partnera handlowego w USA. Także kraje Bliskiego Wschodu są mało korzystnymi rynkami do prowadzenia działalności, przede wszystkim ze względów ekonomicznych i niekorzystnej sytuacji politycznej.

Somfy, nowy napęd do bram
Obrazek z reklamy prezentującej nowy napęd Somfy do bram.

W Polsce działalność Somfy rozwija się w kilku kierunkach. Firma od pewnego czasu zdecydowała się na skierowanie swojej oferty do klienta indywidualnego. Jednym z pomysłów dotarcia do nich jest uruchomienie platformy internetowej. W sklepie online dostępne są niemal wszystkie wyroby Somfy. Firma kieruje swoją ofertę do inwestora, który chce zainstalować w domu kamerkę czy zestaw alarmowy, ale także do profesjonalistów jak napędy do bram. Jest to zatem nowy, obok sieci dystrybutorów, kanał sprzedaży w Somfy w Polsce.

Zobacz również

Styczniowy numer FB dostępny na Budmie

Styczniowy numer FB dostępny na Budmie

Nadchodzi pierwszy numer naszego miesięcznika Forum Branżowe w 2019 roku. W nim m.in. podsumowanie najważniejszych wydarzeń z minionych dwunastu miesięcy, ranking największych firm w branży i rozmowa z właścicielem firmy OknoPlus, Wacławem Figlem. Nowy numer będzie dostępny podczas targów Budma 2019 w Poznaniu.

DECEUNINCK – jedna nazwa i nowy kooperant

DECEUNINCK – jedna nazwa i nowy kooperant

Deceuninck rozpoczął współpracę joint-venture (50/50) z Holdingiem So Easy BVBA. Firma zdecydowala się o konsolidacji marek i zrezygnowała znazwy Inoutic.

Międzynarodowe Targi Poznańskie z nowym wizerunkiem

Międzynarodowe Targi Poznańskie z nowym wizerunkiem

Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą markę korporacyjną Grupa MTP i wprowadzają nowy wizerunek.