Somfy podsumowuje pierwsze półrocze

Autor: MR |Data publikacji: 2018-10-03

Grupa Somfy podsumowała wyniki handlowe z pierwszego półrocza. Sprzedaż jest na plusie, choć wyniki nie są tak dobre, jak w ubiegłym roku.

Firma z siedzibą we Francji odnotowała w okresie sześciu pierwszych miesięcy przychody ze sprzedaży w wysokości 586 mln euro. Są to wyniki ze wszystkich rynków, na których koncern prowadzi działalność. Porównując te dane z rokiem ubiegłym firma podliczyła, że wzrost był na poziomie 2,7 proc. Somfy podaje również dane dotyczące zysku operacyjnego. Wyniósł on 104 mln euro i był niższy o 2,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Somfy uzasadnia nieco gorsze wyniki w tym roku kilkoma czynnikami. Przede wszystkim duże znaczenie miał tu wysoki kurs euro. Firma prowadzi działalność w wielu krajach na świecie, a wysoka cena europejskiej waluty w tym wypadku wpływa niekorzystnie na ogólne wyniki handlowe.

Koncern ponadto przyznaje, że obecnie na kilku rynkach warunki prowadzenia biznesu są mniej sprzyjające, w porównaniu do roku ubiegłego. Mowa jest tu o Stanach Zjednoczonych i przejściowych zmianach zasad sprzedaży wprowadzonych przez głównego partnera handlowego w USA. Także kraje Bliskiego Wschodu są mało korzystnymi rynkami do prowadzenia działalności, przede wszystkim ze względów ekonomicznych i niekorzystnej sytuacji politycznej.

Somfy, nowy napęd do bram
Obrazek z reklamy prezentującej nowy napęd Somfy do bram.

W Polsce działalność Somfy rozwija się w kilku kierunkach. Firma od pewnego czasu zdecydowała się na skierowanie swojej oferty do klienta indywidualnego. Jednym z pomysłów dotarcia do nich jest uruchomienie platformy internetowej. W sklepie online dostępne są niemal wszystkie wyroby Somfy. Firma kieruje swoją ofertę do inwestora, który chce zainstalować w domu kamerkę czy zestaw alarmowy, ale także do profesjonalistów jak napędy do bram. Jest to zatem nowy, obok sieci dystrybutorów, kanał sprzedaży w Somfy w Polsce.

Zobacz również

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

W PSB o 8 proc. wzrosła tegoroczna sprzedaż

PSB podało wyniki ze sprzedaży za III kwartały. Przychody partnerów firmy wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Od maja dało się jednak zaobserwować w sieci niższą dynamikę wzrostu przychodów.

Okna i drzwi dla Indoor Generation

Okna i drzwi dla Indoor Generation

W warszawskiej siedzibie PAP firma VELUX zaprezentowała dzisiaj V edycję raportu „Barometr Zdrowych Domów”. Dyskutowano m.in o tym, jak przeprowadzać renowację, aby oszczędzać energię i ograniczyć smog?

Mercor notuje wzrost wartości zamówień

Mercor notuje wzrost wartości zamówień

Mercor podał, że w okresie od kwietnia do września firma pozyskała zamówienia o wartości 210,1 mln zł, o 3 proc. więcej w stosunku do roku ubiegłego.