Spadek popytu przy wzroście sprzedaży w II kwartale w Somfy

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało II kwartał. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost wartości sprzedaży o 1,2 proc.

Somfy podliczyło, że w II kwartale w tym roku osiągnęło przychody w wysokości 434 mln euro w stosunku do 429 mln euro w roku 2021. Jest to wzrost o 1,2 proc., natomiast stosując miarę like-for-like (wskaźnik wzrostu sprzedaży), ta zmiana jest na minusie 0,1 proc. Wyniki z całego półrocza są lepsze, co wynika przede wszystkim z dobrego początku roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 846 mln euro w stosunku do 805 mln euro. Jest to wzrost o 5,1 proc., a stosując wskaźnik like-for-like, wzrost jest na poziomie 4,3 proc.

Somfy informuje, że dane z tego roku porównywane są z początkiem roku 2021, gdy notowany był wyjątkowo duży wzrost. Firma ponadto obserwuje obecnie spadek popytu głównie w Europie. Jest on spowodowany m.in. wojną w Ukrainie i wysoką inflacją. Sprzedaż w Europie Środkowej i Północnej spadła odpowiednio o 1,9 proc. i 8,1 proc. Spółka z kolei zanotowała dwucyfrowe wzrosty w Ameryce Łacińskiej, Europie Południowej, Afryce, Bliskim Wschodzie i Azji Pacyficznej.

Jak sytuacja wyglądała w Polsce? Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający w Somfy Polska komentuje:

Somfy Polska także zakończyła I półrocze ze wzrostami sprzedaży, co odzwierciedla solidne podstawy naszego rynku. Wyraźnie jednak zmieniły się priorytety klientów zainteresowanych automatyką budynkową. O ile wcześniej bardziej zwracali uwagę na komfort i bezpieczeństwo, to teraz na czoło wybijają kwestie związane z oszczędzaniem energii.

 

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.