Spadek popytu przy wzroście sprzedaży w II kwartale w Somfy

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało II kwartał. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost wartości sprzedaży o 1,2 proc.

Somfy podliczyło, że w II kwartale w tym roku osiągnęło przychody w wysokości 434 mln euro w stosunku do 429 mln euro w roku 2021. Jest to wzrost o 1,2 proc., natomiast stosując miarę like-for-like (wskaźnik wzrostu sprzedaży), ta zmiana jest na minusie 0,1 proc. Wyniki z całego półrocza są lepsze, co wynika przede wszystkim z dobrego początku roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 846 mln euro w stosunku do 805 mln euro. Jest to wzrost o 5,1 proc., a stosując wskaźnik like-for-like, wzrost jest na poziomie 4,3 proc.

Somfy informuje, że dane z tego roku porównywane są z początkiem roku 2021, gdy notowany był wyjątkowo duży wzrost. Firma ponadto obserwuje obecnie spadek popytu głównie w Europie. Jest on spowodowany m.in. wojną w Ukrainie i wysoką inflacją. Sprzedaż w Europie Środkowej i Północnej spadła odpowiednio o 1,9 proc. i 8,1 proc. Spółka z kolei zanotowała dwucyfrowe wzrosty w Ameryce Łacińskiej, Europie Południowej, Afryce, Bliskim Wschodzie i Azji Pacyficznej.

Jak sytuacja wyglądała w Polsce? Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający w Somfy Polska komentuje:

Somfy Polska także zakończyła I półrocze ze wzrostami sprzedaży, co odzwierciedla solidne podstawy naszego rynku. Wyraźnie jednak zmieniły się priorytety klientów zainteresowanych automatyką budynkową. O ile wcześniej bardziej zwracali uwagę na komfort i bezpieczeństwo, to teraz na czoło wybijają kwestie związane z oszczędzaniem energii.

 

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.