Gernot Kammerhofer, dyrektor zarządzający firmy Sokółka Okna i Drzwi S.A. w rozmowie z naszą redakcją poinformował, że jak dotąd ten sezon jest dla firmy bardzo udany.
Sokółka należy do szwedzkiej grupy Inwido, która w 2020 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 6,7 mld koron szwedzkich (ok. 3 mld zł). W Polsce działa spółka handlowa Sokółki (Sokółka Okna i Drzwi S.A.), której dyrektorem zarządzającym jest Gernot Kammerhofer oraz spółka produkcyjna (Sokółka Okna i Drzwi Produkcja S.A.), której dyrektorem jest Christian Petersen. Ta druga w 2020 roku osiągnęła przychody na poziomie 80 mln zł, natomiast spółka odpowiedzialna za sprzedaż uzyskała przychody w wysokości 32 mln zł, co oznacza, że udało jej się utrzymać sprzedaż na poziomie z 2019 roku.
Jak zdradził w rozmowie z naszą redakcją Gernot Kammerhofer, ten sezon powinien zakończyć się wzrostem przychodów, a wszystko za sprawą znacznego wzrostu popytu. Według naszego rozmówcy poziom zamówień jest obecnie o 25 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. Gdyby więc Sokółce udało się zachować taką dynamikę wzrostu, producent miałby szansę zbliżyć się do 40 mln zł przychodu na koniec tego sezonu. Sokółka podjęła ostatnio szereg inwestycji w swoje moce produkcyjne, by zaspokoić rosnący popyt.
Gernot Kammerhoferem, dyrektor zarządzający firmy Sokółka Okna i Drzwi S.A.:
Obecnie inwestujemy w linię lakierniczą, nowy system ERP, nowe konfiguratory, ale także w linie produkcyjne, w szczególności przeznaczone do produkcji stolarki na rynki skandynawskie. Należy pamiętać, że około 80 proc. naszej produkcji trafia na rynki zagraniczne, do takich krajów jak Dania, Szwecja, Norwegia, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Włochy, Kanada, czy Stany Zjednoczone. Dzięki najbliższym inwestycjom nasze moce produkcyjne powinny się zwiększyć w przyszłym roku o blisko 30 procent. Pamiętajmy, że stoi za nami Grupa Inwido, która też dokonuje kolejnych inwestycji, w tym takich, które są związane z naszą produkcją. Mam tutaj na myśli nowe maszyny do obróbki aluminium.
Już teraz zachęcamy do lektury internetowej części rozmowy, w której poruszyliśmy kwestie zarządzania firmą w dobie pandemii, konsolidacji europejskiego rynku stolarki i różnicach kulturowych pomiędzy Polakami a Austriakami.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".