Gernot Kammerhofer, dyrektor zarządzający firmy Sokółka Okna i Drzwi S.A. w rozmowie z naszą redakcją poinformował, że jak dotąd ten sezon jest dla firmy bardzo udany.

Sokółka należy do szwedzkiej grupy Inwido, która w 2020 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 6,7 mld koron szwedzkich (ok. 3 mld zł). W Polsce działa spółka handlowa Sokółki (Sokółka Okna i Drzwi S.A.), której dyrektorem zarządzającym jest Gernot Kammerhofer oraz spółka produkcyjna (Sokółka Okna i Drzwi Produkcja S.A.), której dyrektorem jest Christian Petersen. Ta druga w 2020 roku osiągnęła przychody na poziomie 80 mln zł, natomiast spółka odpowiedzialna za sprzedaż uzyskała przychody w wysokości 32 mln zł, co oznacza, że udało jej się utrzymać sprzedaż na poziomie z 2019 roku.

Jak zdradził w rozmowie z naszą redakcją Gernot Kammerhofer, ten sezon powinien zakończyć się wzrostem przychodów, a wszystko za sprawą znacznego wzrostu popytu. Według naszego rozmówcy poziom zamówień jest obecnie o 25 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. Gdyby więc Sokółce udało się zachować taką dynamikę wzrostu, producent miałby szansę zbliżyć się do 40 mln zł przychodu na koniec tego sezonu. Sokółka podjęła ostatnio szereg inwestycji w swoje moce produkcyjne, by zaspokoić rosnący popyt.
Gernot Kammerhoferem, dyrektor zarządzający firmy Sokółka Okna i Drzwi S.A.:
Obecnie inwestujemy w linię lakierniczą, nowy system ERP, nowe konfiguratory, ale także w linie produkcyjne, w szczególności przeznaczone do produkcji stolarki na rynki skandynawskie. Należy pamiętać, że około 80 proc. naszej produkcji trafia na rynki zagraniczne, do takich krajów jak Dania, Szwecja, Norwegia, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Włochy, Kanada, czy Stany Zjednoczone. Dzięki najbliższym inwestycjom nasze moce produkcyjne powinny się zwiększyć w przyszłym roku o blisko 30 procent. Pamiętajmy, że stoi za nami Grupa Inwido, która też dokonuje kolejnych inwestycji, w tym takich, które są związane z naszą produkcją. Mam tutaj na myśli nowe maszyny do obróbki aluminium.
Już teraz zachęcamy do lektury internetowej części rozmowy, w której poruszyliśmy kwestie zarządzania firmą w dobie pandemii, konsolidacji europejskiego rynku stolarki i różnicach kulturowych pomiędzy Polakami a Austriakami.
Zobacz również
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Obecnie inwestujemy w linię lakierniczą, nowy system ERP, nowe konfiguratory, ale także w linie produkcyjne, w szczególności przeznaczone do produkcji stolarki na rynki skandynawskie. Należy pamiętać, że około 80 proc. naszej produkcji trafia na rynki zagraniczne, do takich krajów jak Dania, Szwecja, Norwegia, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Włochy, Kanada, czy Stany Zjednoczone. Dzięki najbliższym inwestycjom nasze moce produkcyjne powinny się zwiększyć w przyszłym roku o blisko 30 procent. Pamiętajmy, że stoi za nami Grupa Inwido, która też dokonuje kolejnych inwestycji, w tym takich, które są związane z naszą produkcją. Mam tutaj na myśli nowe maszyny do obróbki aluminium.

