Smart home domeną ludzi młodych

Autor: |Data publikacji:

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

Badanie „Europejski monitor renowacji i remontów domów” przeprowadzane jest przez USP Marketing Consultancy cztery razy w roku. Zostało ono przeprowadzone na grupie 26 tys. wykonawców i indywidualnych inwestorów określających się mianem majsterkowiczów z Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Polski, Danii i Szwecji.

Ważnym wątkiem tego badania był właśnie dom inteligentny. Badanie wskazało, że ponad połowa milenialsów (czyli osób w wieku od 18 do 34 lat) jest bardzo zainteresowana produktami smart home. Dla porównania: w pokoleniu 55+ tylko co czwarty konsument wyraża zainteresowanie tematem domów inteligentnych. Należy przyjąć, że w przypadku instalowania nowych urządzeń smart, to przede wszystkim starsze pokolenie będzie oczekiwało instalacji ich przez fachowców.

Argumentów przemawiających za rozwiązaniami smart home jest wiele, ale respondenci wskazywali przede wszystkim dwa:

  • oszczędzanie energii we własnym domu
  • „ułatwienie życia”

Jednak istnieją również pewne bariery, które wymieniają europejscy konsumenci, to m.in.:

  • wysokie koszty
  • obawa przed złożonością komponentów domu inteligentnego i ich konfiguracją

Jak się okazuje, co druga osoba uważa, że ​​komponenty inteligentnego domu powinny być instalowane tylko i wyłącznie przez specjalistę. Wielu konsumentów po prostu nie odważy się samodzielnie instalować systemy smart home. Ponadto 14 proc. respondentów planuje zakup urządzeń smart z kategorii „Oświetlenie”, zakup produktów z kategorii „Bezpieczeństwo” jest w planach 11 proc. respondentów, a kategoria „Ogrzewanie” przyciąga 10 proc. ankietowanych. Bardzo małe zainteresowanie jest produktami przeznaczonymi do ogrodu. Automatyczne kosiarki chciałoby zakupić zaledwie 4 proc. respondentów.

Komentarz redakcji:

Badanie na tak dużej grupie europejskich respondentów przynosi bardzo ciekawe wnioski dla branży stolarki. Powinna ona przeanalizować swoją komunikację marketingową zarówno pod kątem grupy docelowej, jak i informowania o korzyściach płynących z rozwiązań smart. Jak wynika z badania, najskuteczniejsze może się okazać komunikowanie stolarki młodemu pokoleniu jako istotnego elementu domu inteligentnego, z podkreśleniem jej właściwości przeciwwłamaniowych i energooszczędnych. Ciekawym pomysłem może być również wprowadzenie do przekazów reklamowych wątku ogrzewania (np. szyba grzewcza).

Zobacz również

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”

W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.

Targi Window Tech Expo 2025 już w przyszłym tygodniu

Targi Window Tech Expo 2025 już w przyszłym tygodniu

W czerwcu Nadarzyn znajdzie się w centrum zainteresowania branży stolarki okiennej. Zbliżają się targi Window Tech Expo 2025.

Konferencje branżowe – 30-lecie Aluplast, konferencja Winkhaus, Kongres POiD

Konferencje branżowe – 30-lecie Aluplast, konferencja Winkhaus, Kongres POiD

Miniony tydzień w branży stał pod znakiem konferencji. Przedstawiciele producentów, dostawców i dystrybutorów mieli okazje spotkać się na jubileuszu Aluplast, łączonej konferencji Winkhaus i ICAN oraz Kongresie Stolarki POiD.

<