Simonswerk z rekordem po raz dwunasty

Autor: |Data publikacji:

Grupa Simonswerk, specjalizująca się w produkcji okuć drzwiowych, podała wyniki finansowe za rok 2021. Okazuje się, że niemieckiemu dostawcy udało się ustanowić po raz dwunasty z rzędu rekord sprzedaży. W ubiegłym roku firma musiała ratować się bardzo niekonwencjonalnymi rozwiązaniami logistycznymi, by zachować ciągłość produkcji.

Grupa Simonswerk z siedzibą w mieście Rheda-Wiedenbrück osiągnęła w 2021 roku przychód na poziomie 182 mln euro. Był to wzrost o 20,3 proc. w porównaniu do sezonu 2020. To już dwunasty rok z rzędu, w którym firmie udało się poprawić wynik z roku wcześniejszego. Grupa Simonswerk odnotowała na niemieckim rynku wzrost na poziomie 14,9 proc., z kolei na rynkach zagranicznych wzrost wyniósł ponad 23 proc. Według firmy dalsza internacjonalizacja jest kluczowym elementem jej strategii wzrostu. Nie powinno to dziwić, ponieważ sprzedaż zagraniczna stanowiła w ubiegłym roku aż 2/3 całkowitej sprzedaży grupy.

Niemiecki dostawca podkreśla, że sezon 2021 naznaczony był pandemią oraz problemami w globalnym łańcuchu dostaw. Dochodziło nawet do sytuacji, w których organizowano dostawę śrub taksówkami, by utrzymać ciągłość produkcji.

Frank Remy, dyrektor zarządzający w Simonswerk komentuje:

Zmienność na rynku zaopatrzeniowym była w zeszłym roku wyjątkowo wysoka. Ceny często utrzymywały się tylko przez kilka dni, a czas dostawy wielu surowców i komponentów ogromnie się wydłużył.

Początek roku 2022 był również udany dla Grupy Simonswerk, która w pierwszym kwartale odnotowała kolejne wzrosty sprzedaży. Jednak ze względu na rosyjską agresję na Ukrainę i jej ekonomiczne skutki zarząd firmy powstrzymuje się od prognozowania wyników na rok 2022. Firma poinformowała również, że po wybuchu wojny ze skutkiem natychmiastowym zaprzestała działalności w Rosji i na Białorusi.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.