Sika ze wzrostami i ambitnymi planami mimo pandemii

Autor: |Data publikacji:

Sika podała dane finansowe z trzech kwartałów tego roku. Okazuje się, że pomimo pandemii szwajcarski koncern utrzymał trend wzrostowy, a sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. Wzrosła również EBITDA.

Szwajcarski koncern po 9 miesiącach 2020 roku odnotował sprzedaż w wysokości 5,8 mld franków szwajcarskich (ok. 5,43 mld euro). Oznacza to wzrost o 2,6 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Odnotowano również wzrost w przypadku EBITDA – wzrost operacyjny przed amortyzacją był w wysokości 18,5 proc. (rok wcześniej 17,3 proc.).

Paul Schuler, prezes zarządu Sika:

Na naszej działalności w 2020 r. odbija się pandemia koronawirusa. Jednak dzięki naszej zdecentralizowanej organizacji byliśmy w stanie we wszystkich 100 krajach szybko dostosować się do nowych warunków lokalnych i poszerzać udziały w rynku.         

Wyższy od średniej dla całego koncernu wzrost sprzedaży Sika osiągnęła w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Wyniósł on 3,8 proc. w trzech pierwszych kwartałach tego roku. To jednak znacznie słabszy wynik, niż w analogicznym okresie roku 2019, gdy wzrost sprzedaży wniósł 10,8 proc.

Według prognozy EBIT na koniec roku ma mieć zbliżoną wartość do ubiegłorocznego. Niezmienne są dla szwajcarskiego koncernu cele strategiczne na rok 2023, choć rzeczywistość pandemiczna wydaje się niesprzyjająca. Do tego czasu szwajcarski producent chemii budowlanej planuje roczne wzrosty o 6-8 proc., a od przyszłego roku koncern planuje zwiększenie EBIT z 15 do 18 proc.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.