Sika podała dane finansowe z trzech kwartałów tego roku. Okazuje się, że pomimo pandemii szwajcarski koncern utrzymał trend wzrostowy, a sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. Wzrosła również EBITDA.
Szwajcarski koncern po 9 miesiącach 2020 roku odnotował sprzedaż w wysokości 5,8 mld franków szwajcarskich (ok. 5,43 mld euro). Oznacza to wzrost o 2,6 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Odnotowano również wzrost w przypadku EBITDA – wzrost operacyjny przed amortyzacją był w wysokości 18,5 proc. (rok wcześniej 17,3 proc.).
Paul Schuler, prezes zarządu Sika:
Na naszej działalności w 2020 r. odbija się pandemia koronawirusa. Jednak dzięki naszej zdecentralizowanej organizacji byliśmy w stanie we wszystkich 100 krajach szybko dostosować się do nowych warunków lokalnych i poszerzać udziały w rynku.
Wyższy od średniej dla całego koncernu wzrost sprzedaży Sika osiągnęła w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Wyniósł on 3,8 proc. w trzech pierwszych kwartałach tego roku. To jednak znacznie słabszy wynik, niż w analogicznym okresie roku 2019, gdy wzrost sprzedaży wniósł 10,8 proc.
Według prognozy EBIT na koniec roku ma mieć zbliżoną wartość do ubiegłorocznego. Niezmienne są dla szwajcarskiego koncernu cele strategiczne na rok 2023, choć rzeczywistość pandemiczna wydaje się niesprzyjająca. Do tego czasu szwajcarski producent chemii budowlanej planuje roczne wzrosty o 6-8 proc., a od przyszłego roku koncern planuje zwiększenie EBIT z 15 do 18 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".