Grupa Vox, do której należą sklepy z meblami i drzwiami, miniony rok zalicza do udanych. Udało się otworzyć wiele nowych placówek, w tym również Salon Wirtualny, a sieć zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży.
Sieć Vox dynamicznie się rozwija, szczególnie wiele salonów powstało w 2019 i 2020 r. Obecnie pod szyldem Vox działa 160 placówek handlowych, a 128 pracują na zasadzie franczyzy. W ostatnich dwóch latach nowe salony powstały w Elblągu, Nowym Sączu, Nysie, Olsztynie, Ostrowcu Świętokrzyskim i Wołominie. Natomiast gruntownemu remontowi poddane zostały sklepy w Lesznie, Głogowie, Poznaniu i Jankach.
W minionym roku sieć sklepów odnotowała także dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Wiele salonów działa jako samodzielne punkty handlowe, poza centrami handlowymi. W 2020 r. taka lokalizacja okazała się dla firmy atutem. Sklepy mogły działać w okresie, gdy na duże galerie handlowe nałożone były ograniczenia w działalności. Część sklepów Vox odnotowała w tym czasie wzrost liczby klientów i zamówień.
Mariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox:
Pomimo ograniczeń nałożonych na handel w czasie lockdownów, rok 2020 był dla nas bardzo dobry. Zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost wielkości sprzedaży, podnosząc jednocześnie rentowność. Salony, które w marcu i kwietniu 2020 r. pracowały w ograniczonym zakresie zanotowały lekkie spadki sprzedaży, ale z nawiązką odrobiły to w miesiącach letnich. Można powiedzieć, że VOX to franczyza odporna na pandemię. Dynamika sprzedaży w sieci franczyzowej była jeszcze większa niż w sieci własnej. Mamy teraz więcej zapytań od potencjalnych partnerów i pracujemy nad kolejnymi trzema otwarciami sklepów. Ponadto wspieramy sklepy stacjonarne działaniami online.
Vox w II kwartale uruchomił platformę Wirtualny Salon. Jest to strona internetowa, która pełni funkcję sklepu internetowego, katalogu, wirtualnej strefy doradcy i konfiguratora wnętrz. Jest to narzędzie, które pomogło połączyć klientów robiących zakupy online z doradcami w konkretnym salonie. Vox to sieć sklepów, która jako jedna z pierwszych od wielu lat oferuje także swoje produkty – przede wszystkim drzwi wewnętrzne w sklepie internetowym.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".