Sieć Mrówka w I kwartale notuje ponad 20-procentowy wzrost

Red.: MR |Data publikacji: 2021-04-29

PSB podsumował ceny w I kwartale tego roku, a także wyniki handlowe Mrówki. Grupa podaje, że sieć notuje znaczący wzrost przychodów za miniony rok, a także w I kwartale 2021 r.

W sklepach budowlanych w Grupie PSB, a więc przede wszystkim w marketach Mrówka, wzrosły ceny produktów budowlano-remontowych. W samym marcu w tym roku, w stosunku do roku ubiegłego, ceny wzrosły średnio o 4,5 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, to tu wzrost jest na poziomie 2,4 proc. Natomiast porównując ceny z całego kwartału to ceny są wyższe średnio o 3,74 proc. W przypadku stolarki klienci płacili więcej o 2,7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. PSB tłumaczy, że rosnące ceny spowodowane są wyższymi kosztami paliwa, energii i surowców do produkcji materiałów budowlano-remontowych.

Grupa PSB podsumowała także rozwój sieci sklepów w minionym roku. Mimo pandemii, firmie udało się otworzyć 10 nowych placówek handlowych pod szyldem Mrówka. Obecnie w Grupie jest już 330 sklepów, to powierzchnia handlowa o wielkości 467 tys. m kw. W sklepach pracuje około 7 tys.  pracowników. PSB podliczyło, że przychody całej sieci Mrówka w 2020 r. wyniosły 2,95 mld zł i były wyższe o 16 proc. w stosunku do 2019 r. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku dynamika wzrostu wyniosła 21 proc. Firma przyznaje, że wzrost jest efektem powstania nowych punktów handlowych, a także dużego popytu wśród klientów indywidualnych na materiały do remontu i budowy domów.

Zobacz również

Targi maszyn i narzędzi

Targi maszyn i narzędzi

Na przełomie września i października w Nadarzynie odbędą się Targi Maszyn Budowlanych wraz z Targami Narzędziowymi i Prac Wykończeniowych. W Ptak Warsaw Expo będzie można zapoznać się z ofertą około 300 wystawców.

Selena ze wzrostami

Selena ze wzrostami

Selena podsumowała pierwsze półrocze. Spółka odnotowała ponad 30-proc. wzrost przychodów. Natomiast drugi kwartał był lepszy o 37 proc.

Indie jednym z kluczowych rynków dla Schüco

Indie jednym z kluczowych rynków dla Schüco

Schüco przejęło pakiet większościowy firmy Alufit, największego w Indiach producenta fasad aluminiowych. Niemiecka spółka chce osiągnąć tutaj 100 mln euro rocznych obrotów.

1