Pierwsze od 2019 roku spotkanie na żywo menadżerów branży stolarki za nami! W Centrum Olimpijskim w Warszawie ponad 150 osób rozmawiało o największych wyzwaniach w tej branży oraz nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych.
Ostatnie dotąd wydarzenie branżowe w ramach Forum 100 odbyło się fizycznie w Nadarzynie podczas I Krajowej Wystawy Innowacji w październiku 2019 roku. Każde kolejne spotkanie menadżerów, w związku z pandemią koronawirusa, odbywało się jedynie w formule online. 28. edycja Forum 100 była zatem pierwszą od kilku lat okazją do rozmów na żywo, dzielenia się swoimi doświadczeniami i omawianiem tematów istotnych dla branży.
Choć podczas spotkania, które odbyło się 26 kwietnia 2022 roku, przewijały się tematy związane z wyzwaniami tego sezonu, Robert Klos, wydawca Forum Branżowego, przekonywał podczas swojego wystąpienia otwierającego spotkanie, że jak dotąd polska branża stolarki wychodziła z wszystkich sytuacji kryzysowych obronną ręką. Podkreślał wręcz, że nasza branża potrafiła przekuć wyzwania w przewagi konkurencyjne i wzmacniać swoją pozycję wiodącego eksportera stolarki na świecie.
Nie da się ukryć, że pozycja wyjściowa polskiej branży stolarki przed sezonem 2022 była znakomita. Jak dowiedzieliśmy się w wystąpienia Maksymiliana Mirosa z Centrum Analiz Branżowych, w roku 2021 padł rekord – wartość produkcji okien i drzwi w Europie przekroczyła po raz pierwszy w historii 50 mld euro. Polskie firmy wyprodukowały w tamtym roku 26 mln okien i drzwi – to o 2 mln więcej niż w sezonie 2020. Według głównego analityka CAB nasza branżę czeka w tym roku wiele wyzwań. Wśród nich wymienił m.in. ceny i dostępność surowców, inflację, rosnące stopy procentowe i ceny energii, trudną sytuację geopolityczną. Na koniec powiało jednak optymizmem, ponieważ określił on szanse, jakie przynosi ten sezon, takie jak: rekordowa liczba budów rozpoczętych w ubiegłym sezonie, programy wsparcia renowacji oraz wysoka konkurencyjność polskiej stolarki na rynkach eksportowych.
Jednym z czynników wpływających na dalszy rozwój tego sektora gospodarki będzie z pewnością szeroko omawiana podczas tego Forum 100 digitalizacja marketingu i sprzedaży. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się z wystąpienia Maksymiliana Mirosa (CAB) i Pawła Gregorczyka (Forum Branżowe), jak duży potencjał drzemie w internetowej sprzedaży stolarki. O tym, jak planować działania e-marketingowe, mówiła Anna Pszczółkowska (WeNet). Martyna Żądło (Socjomania) udowodniła z kolei, że działania online mogą być też skutecznym wsparciem sprzedaży offline`owej. Joanna Podstufka i Hanna Piliszek (BIMobject) pokazały możliwości wykorzystania bibliotek BIM w marketingu. Praktyczne wskazówki z zakresu SEO pokazał menadżerom odpowiedzialnym za marketing Sebastian Heymann (EActive). O ważnym aspekcie cyfryzacji sprzedaży, która może być kluczowa na zachodnich rynkach prelekcję wygłosił Paweł Bajorski z firmy Elcia. Trendy w digitalizacji branży stolarki zostały uzupełnione o najnowsze trendy w architekturze, o których opowiedział w Centrum Olimpijskim Michał Marcinowski z firmy Aluprof, która była Partnerem Strategicznym tego wydarzenia.
Forum 100, które z założenia jest kameralną edycją spotkań menadżerów branży stolarki, okazała się frekwencyjnym sukcesem. Ponad 150 osób zebranych w stołecznym Centrum Olimpijskim, a do tego kilkadziesiąt osób, które śledziły wydarzenie online, są dowodem na to, że branża jest bardzo zainteresowana zagadnieniem digitalizacji marketingu i sprzedaży. To z kolei wróży kolejne sukcesy na krajowym oraz zagranicznych rynkach. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, podczas wiosennego Forum 100, będziemy mówili o kolejnych rekordach naszej branży.
Zdjęcia: Tomek Wojewoda
Tagi
branża stolarkicentrum analiz branżowychCentrum Olimpijskiedigitalizacja sprzedażye-marketingForum 100sprzedaż onlinewyniki 2021Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".