Sezon wyzwań i szans – XXVIII Forum 100 za nami

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze od 2019 roku spotkanie na żywo menadżerów branży stolarki za nami! W Centrum Olimpijskim w Warszawie ponad 150 osób rozmawiało o największych wyzwaniach w tej branży oraz nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych.

Ostatnie dotąd wydarzenie branżowe w ramach Forum 100 odbyło się fizycznie w Nadarzynie podczas I Krajowej Wystawy Innowacji w październiku 2019 roku. Każde kolejne spotkanie menadżerów, w związku z pandemią koronawirusa, odbywało się jedynie w formule online. 28. edycja Forum 100 była zatem pierwszą od kilku lat okazją do rozmów na żywo, dzielenia się swoimi doświadczeniami i omawianiem tematów istotnych dla branży.

Choć podczas spotkania, które odbyło się 26 kwietnia 2022 roku, przewijały się tematy związane z wyzwaniami tego sezonu, Robert Klos, wydawca Forum Branżowego, przekonywał podczas swojego wystąpienia otwierającego spotkanie, że jak dotąd polska branża stolarki wychodziła z wszystkich sytuacji kryzysowych obronną ręką. Podkreślał wręcz, że nasza branża potrafiła przekuć wyzwania w przewagi konkurencyjne i wzmacniać swoją pozycję wiodącego eksportera stolarki na świecie.

Nie da się ukryć, że pozycja wyjściowa polskiej branży stolarki przed sezonem 2022 była znakomita. Jak dowiedzieliśmy się w wystąpienia Maksymiliana Mirosa z Centrum Analiz Branżowych, w roku 2021 padł rekord – wartość produkcji okien i drzwi w Europie przekroczyła po raz pierwszy w historii 50 mld euro. Polskie firmy wyprodukowały w tamtym roku 26 mln okien i drzwi – to o 2 mln więcej niż w sezonie 2020. Według głównego analityka CAB nasza branżę czeka w tym roku wiele wyzwań. Wśród nich wymienił m.in. ceny i dostępność surowców, inflację, rosnące stopy procentowe i ceny energii, trudną sytuację geopolityczną. Na koniec powiało jednak optymizmem, ponieważ określił on szanse, jakie przynosi ten sezon, takie jak: rekordowa liczba budów rozpoczętych w ubiegłym sezonie, programy wsparcia renowacji oraz wysoka konkurencyjność polskiej stolarki na rynkach eksportowych.

Jednym z czynników wpływających na dalszy rozwój tego sektora gospodarki będzie z pewnością szeroko omawiana podczas tego Forum 100 digitalizacja marketingu i sprzedaży. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się z wystąpienia Maksymiliana Mirosa (CAB) i Pawła Gregorczyka (Forum Branżowe), jak duży potencjał drzemie w internetowej sprzedaży stolarki. O tym, jak planować działania e-marketingowe, mówiła Anna Pszczółkowska (WeNet). Martyna Żądło (Socjomania) udowodniła z kolei, że działania online mogą być też skutecznym wsparciem sprzedaży offline`owej. Joanna Podstufka i Hanna Piliszek (BIMobject)  pokazały możliwości wykorzystania bibliotek BIM w marketingu. Praktyczne wskazówki z zakresu SEO pokazał menadżerom odpowiedzialnym za marketing Sebastian Heymann (EActive). O ważnym aspekcie cyfryzacji sprzedaży, która może być kluczowa na zachodnich rynkach prelekcję wygłosił Paweł Bajorski z firmy Elcia. Trendy w digitalizacji branży stolarki zostały uzupełnione o najnowsze trendy w architekturze, o których opowiedział w Centrum Olimpijskim Michał Marcinowski z firmy Aluprof, która była Partnerem Strategicznym tego wydarzenia.

Forum 100, które z założenia jest kameralną edycją spotkań menadżerów branży stolarki, okazała się frekwencyjnym sukcesem. Ponad 150 osób zebranych w stołecznym Centrum Olimpijskim, a do tego kilkadziesiąt osób, które śledziły wydarzenie online, są dowodem na to, że branża jest bardzo zainteresowana zagadnieniem digitalizacji marketingu i sprzedaży. To z kolei wróży kolejne sukcesy na krajowym oraz zagranicznych rynkach. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, podczas wiosennego Forum 100, będziemy mówili o kolejnych rekordach naszej branży.

Zdjęcia: Tomek Wojewoda

Zobacz również

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.