Selena zwiększa sprzedaż na kluczowych rynkach

Autor: |Data publikacji:

Grupa Selena, producent chemii budowlanej i właściciel marki Tytan, zanotował bardzo dobre wyniki w pierwszym kwartale 2019 r. Spółce udało się też zwiększyć sprzedaż na większości kluczowych rynków. W niektórych krajach udało się osiągnąć kilkudziesięcioprocentowe wzrosty.

Duże zyski

Pierwszy kwartał 2019 r. oznaczał dla Grupy Selena zysk netto w wysokości 6,1 mln zł (o ponad 10 mln wyższy niż w I kwartale 2018 r.). Skonsolidowane przychody wyniosły 271 mln zł (o ponad 9 proc. więcej rok do roku). Zysk operacyjny wzrósł z kolei do poziomu ponad 10 mln zł. Spółce udało się też podwyższyć rentowność brutto sprzedaży o 2,6 p.p. do poziomu 31,3 proc.

Dobry kwartał na kluczowych rynkach

Spółce nadal udaje się zwiększać sprzedaż na większości kluczowych dla niej rynków, w tym m.in.: na Ukrainie (+47 proc.); w USA (+38 proc.), Chinach (+31 proc.); Hiszpanii (+18 proc.), Kazachstanie (+13 proc.); Rumunii (+10 proc.), Europie Centralnej (+10 proc.); Brazylii (+8 proc.); Polsce (+5 proc.).  – Wzrost przychodów ze sprzedaży został uzyskany głównie dzięki wzrostowi organicznemu, zwiększonemu udziałowi innowacyjnych produktów o wyższej marżowości oraz optymalizacji receptur produktów przy pełnym zachowaniu ich wysokiej jakości – czytamy w informacji przesłanej przez Grupę Selena.

– Selena kontynuuje trend coraz lepszych wyników finansowych. Mamy za sobą kolejny dobry kwartał. Osiągnęliśmy najwyższe jak na tę część roku przychody i EBIT – ale co istotne, w tym pozasezonowym dla budownictwa okresie odnotowaliśmy zysk netto. To tym ważniejsze, że tradycyjnie jest to dla branży okres najtrudniejszy. Nasz sukces jest efektem wielu czynników. Przede wszystkim systematycznej optymalizacji kosztów oraz poprawy systemu sprzedaży i wdrażania wysokiej jakości produktów – będących wynikiem prac naszego R&D. Nie bez znaczenia jest także pewnie „wypłaszczanie” sezonowości branży ze względy na stosunkowo łagodne zimy i wczesne wiosny – wydłużające okres prowadzania prac budowlanych czy wykończeniowych. Jednocześnie uspokaja się nieco sytuacja na rynku surowców, dzięki czemu łatwiej zaplanować zakupy i uzyskać dobre marże na produktach. Tak dobry wynik I kwartału i podejmowane przez spółkę działania pozytywnie wpływające na efektywność, są z pewnością bardzo dobrym prognostykiem na wynik całego 2019 roku – mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA.

Prognozy na 2019 r.

Firma w 2019 r. spodziewa się stabilizacji sytuacji na rynku budowlanym. Chodzi tu zarówno o ceny surowców, jak i potencjał wzrostu sprzedaży na kluczowych rynkach (m.in. amerykańskim, hiszpańskim, zachodnioeuropejskim, polskim, chińskim). Spółka zakłada także kontynuację zwiększania udziału produktów innowacyjnych w sprzedaży.

2018 r. spółka Selena zakończyła z 4-procentowym wzrostem przychodów w porównaniu z 2017 r. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.  

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".