Selena ze wzrostami i planami na przyspieszenie montażu stolarki

Red.: MR |Data publikacji: 2019-04-26

Selena podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Producent m.in. chemii budowlanej wyliczył, że w 2018 r. osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 1,2 mld zł. Jest to wzrost w porównaniu do 2017 r. o ponad 4 proc. W planach jest przygotowanie produktów, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na szybkość montażu stolarki.

Selena, biorąc pod uwagę swoje wyniki handlowe, uznała miniony rok za udany. Spółka osiągnęła wzrost sprzedaży o ponad 4 proc., ale także wzrósł zysk netto, który wyniósł on 26,7 mln zł i był wyższy czterokrotnie od zysku w 2017 r.

Selena to globalna firma, a na jej wyniki wpływa działalność prowadzona w wielu krajach. Spółka podała, że na ogólny wzrost przychodów wpłynęło zwiększenie sprzedaży w Chinach – o 27 proc. w Hiszpanii o 20 proc., na Ukrainie o 14 proc., w USA o 13 proc., Kazachstanie o 10 proc. i w Europie Centralnej o 6 proc. Jak podaje firma, te dobre wyniki są efektem m.in. wprowadzania do sprzedaży nowoczesnych produktów, a także stale rozwijanej sieci dystrybucji.

Selena
Siedziba Seleny we Wrocławiu.

Jeśli chodzi o wyniki handlowe w 2019 roku, to producent chemii budowlanej oczekuje dalszego wzrostu sprzedaży w USA, Hiszpanii, Europie Zachodniej, Polsce, Chinach i Rosji. Natomiast firma spodziewa się, że nie będzie notować wzrostu przychodów na rynkach tureckim i brazylijskim. Gorsze wyniki będą według oceny Seleny efektem trudnej sytuacji gospodarczej w tych krajach.

Firma zapowiada prace nad nowymi rozwiązaniami. Jednym z kierunków działań będzie przygotowanie produktów do tego, by szybciej niż obecnie montować stolarkę okienną. Firma chciałaby oferować produkty, które poprawią i przyspieszą proces budowania. W rozwoju nowych wyrobów ma pomóc m.in. nowe centrum badawczo-rozwojowe Selena Labs. Obiekt został otwarty w kwietniu tego roku w Dzierżoniowie. Jak mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena, to niejedyne działania w tym zakresie:

Nasz dział R&D jest również zaangażowany – jako lider konsorcjum – w projekty badawczo-rozwojowe EENSULATE i BIOMOTIVE w programie unijnym HORYZONT 2020. W 2018 roku kontynuowaliśmy również działania związane z optymalizacją kosztową produktów – niezwykle istotną w dobie wysokich cen surowców, których jedynie część zaczęła tanieć w drugiej połowie 2018 roku.

Zobacz również

Mercor odbudował już portfel zamówień

Mercor odbudował już portfel zamówień

Gdański Mercor, czołowa europejska firma segmentu zabezpieczeń ppoż., nie odczuł zanadto komplikacji sprzedażowych spowodowanych koronawirusem. Spółka odbudowała już ubiegłoroczną wartość portfela zamówień, ale też uruchomiła nowy kanał dystrybucji swoich produktów.

Wyniki w Selenie są satysfakcjonujące

Wyniki w Selenie są satysfakcjonujące

Selena podsumowała pierwsze półrocze. Grupa odnotowała spadek o 2,4 proc. Przychody wyniosły 602,17 mln zł w porównaniu do 617,15 mln zł.

Aluprof na czele rankingów okien aluminiowych

Aluprof na czele rankingów okien aluminiowych

Firma debesto.com zaczęła tworzyć rankingi dla produktów znajdujących się w swojej ofercie. Internetowy dystrybutor stolarki i ślusarki otworowej opublikował niedawno ranking ciepłych okien aluminiowych. Na jego szczycie znalazł się Aluprof z systemem MB-86.

1