Firmy podsumowują pierwsze półrocze pod względem wyników handlowych. Wśród tych przedsiębiorstw jest Selena, producent chemii budowlanej.
To było dobre półrocze. Selena ocenia omawiany okres pozytywnie, jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży. Firma osiągnęła przychody w wysokości 580 mln zł, co jest wzrostem o ponad 7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrósł także zysk netto, firma wypracowała ok. 11 mln zł zysku w porównaniu ze stratą w wysokości 5 mln zł, którą spółka osiągnęła w pierwszej połowie roku 2017.
Na dobre wyniki handlowe wpłynęło kilka czynników. Zarząd Seleny ocenia, że był to przede wszystkim stabilny wzrost sprzedaży. Firma także prowadziła zdyscyplinowaną politykę dotyczącą kosztów. Duże znaczenie na wzrost sprzedaży spółki miała również wciąż trwająca dobra koniunktura na rynku budowlanym.
Selena to koncern, który prowadzi działalność w Polsce, ale także w wielu innych krajach. Zarząd firmy podał, jak przedstawiały się wyniki handlowe na poszczególnych rynkach. Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w Hiszpanii – o 20 proc. i w USA – o 18 proc. Także dobre wyniki spółka osiągnęła na Ukrainie – tutaj odnotowano wzrost przychodów o 14 proc. Selena w omawianym kwartale zainwestowała w rozwój sprzedaży w tym kraju i właśnie widać efekty tych działań. Z negatywnych aspektów, wpływających na działalność firmy zarząd wymienił wysokie ceny surowców, szczególnie tych, które wykorzystywane są do produkcji uszczelniaczy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".