Firmy podsumowują pierwsze półrocze pod względem wyników handlowych. Wśród tych przedsiębiorstw jest Selena, producent chemii budowlanej.
To było dobre półrocze. Selena ocenia omawiany okres pozytywnie, jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży. Firma osiągnęła przychody w wysokości 580 mln zł, co jest wzrostem o ponad 7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrósł także zysk netto, firma wypracowała ok. 11 mln zł zysku w porównaniu ze stratą w wysokości 5 mln zł, którą spółka osiągnęła w pierwszej połowie roku 2017.
Na dobre wyniki handlowe wpłynęło kilka czynników. Zarząd Seleny ocenia, że był to przede wszystkim stabilny wzrost sprzedaży. Firma także prowadziła zdyscyplinowaną politykę dotyczącą kosztów. Duże znaczenie na wzrost sprzedaży spółki miała również wciąż trwająca dobra koniunktura na rynku budowlanym.

Selena to koncern, który prowadzi działalność w Polsce, ale także w wielu innych krajach. Zarząd firmy podał, jak przedstawiały się wyniki handlowe na poszczególnych rynkach. Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w Hiszpanii – o 20 proc. i w USA – o 18 proc. Także dobre wyniki spółka osiągnęła na Ukrainie – tutaj odnotowano wzrost przychodów o 14 proc. Selena w omawianym kwartale zainwestowała w rozwój sprzedaży w tym kraju i właśnie widać efekty tych działań. Z negatywnych aspektów, wpływających na działalność firmy zarząd wymienił wysokie ceny surowców, szczególnie tych, które wykorzystywane są do produkcji uszczelniaczy.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


