Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Red.: MR |Data publikacji: 2020-07-07

Selena podsumowała pierwszy kwartał tego roku. Grupa kapitałowa osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu do 271 mln zł w roku 2019. W II kwartale tak dobrze już nie było.

Selena, producent m.in. pian montażowych Tytan, w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła wzrost przychodów netto ze sprzedaży o 4,3 proc. w całej grupie kapitałowej. Natomiast niższy jest zysk netto, to kwota 5,2 mln zł, w minionym roku było to 6 mln zł. Z kolei Selena FM jako jednostka dominująca również odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży. W tym roku była to kwota 156,1 mln zł w porównaniu ze 117 mln zł w roku 2019. Zysk netto wyniósł 8,2 mln zł, a rok wcześniej była to wartość 7,1 mln zł.

Pierwszy kwartał to okres, w którym na działalność firmy zaczęły wpływać ograniczenia związane z pandemią. Jednak od początku roku do połowy czerwca polskie spółki nieprodukcyjne Seleny funkcjonowały bez większych zmian, jedynie część pracowników wykonywała swoje obowiązki w trybie zdalnym. Jeśli chodzi o zakłady produkcyjne w Polsce, to ich działalność również nie została istotnie ograniczona. Niektóre z fabryk miały kilkudniowe przerwy w działalności, szczególnie w kwietniu i maju – czyli już w II kwartale tego roku. Ten okres przerw pracownicy wykorzystali na urlopy.

Natomiast w kwietniu działalność części spółek zagranicznych została wstrzymana. Było to związane z regulacjami prawnymi w poszczególnych krajach. Tymczasowo zawiesiły działalność: Selena CA TOO w Kazachstanie, Selena Sulamericana w Brazylii, Malzemeleri Yapi Sanayi w Turcji i Uniflex we Włoszech. Z kolei spółki Selena Iberia w Hiszpanii i Selena Itala we Włoszech ograniczyły działalność. Fabryki zredukowały godziny pracy lub zmniejszyły liczbę pracowników w zakładach.

Grupa Selena podała także, że w kwietniu spółka odnotowała już spadek przychodów ze sprzedaży o 37 proc. Do końca II kwartału firma zakłada, że nastąpił dalszy spadek przychodów.

Zobacz również

IFN inwestuje w e-commerce

IFN inwestuje w e-commerce

Austriacki koncern IFN (właściciel m.in. marki Internorm) przejał pakiet większościowy duńskiej firmy Skanva Group, która zajmuje się sprzedażą online stolarki w Danii, Norwegii i Islandii. To kolejny dowód ma to, że branża stolarki inwestuje coraz więcej w e-commerce.

Na rynku farb od maja widać ożywienie

Na rynku farb od maja widać ożywienie

Europejski rynek farb i lakierów notuje od maja tego roku ożywienie. Jednak wciąż trudna jest sytuacja w segmencie farb przemysłowych.

Koszaliński PUF zamknięty przez koronawirusa!

Koszaliński PUF zamknięty przez koronawirusa!

W zakładzie Grupy Q4Windows, produkującym okna i drzwi pvc, wykryto koronawirusa już u kilkunastu pracowników. Sanepid zdecydował o kwarantannie, poddaniu badaniom wszystkich pracowników i podjął decyzję o zamknięciu zakładu.

1