Selena opublikowała dane finansowe za rok 2019 r. Grupa kapitałowa odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,326 mld zł w porównaniu do 1,227 mld w roku 2018.
Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży produktów i usług na świecie w wysokości 1,326 mld zł. To wzrost o ok. 8 proc. w stosunku z rokiem 2018, gdzie wartość przychodów wyniosła 1,227 mld zł. Wynik netto w minionym roku wyniósł 39,680 mln zł w porównaniu do 26,660 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 48 proc.
W przypadku spółki Selena przychody wynikające z umów z klientami to w minionym roku wartość 639,3 mln zł w porównaniu z 490 mln z roku 2018. Firma wypracowała także wysoki zysk netto – wyniósł on 52,6 mln zł w porównaniu do 30,5 mln zł.
Zarząd spółki odniósł się także do wydarzeń, które nastąpiły po 31 grudnia 2019 r., czyli ostatniego dnia bilansu. O tym, jak Grupa Selena reagowała w lutym i marcu na sytuację związaną z Covid-19 pisaliśmy TUTAJ. Obecnie wciąż jest monitorowany stan zdrowia pracowników poprzez sprawdzanie temperatury, ograniczona jest liczba spotkań i wprowadzono tryb pracy „smart working”. Pracownicy rotacyjnie pojawiają się w siedzibie firmy, pozostali członkowie zespołu pracują w domu. Do dnia 15 maja żaden pracownik nie był zarażony koronawirusem.
Zarząd poza tym informuje, że spółka Selena nie odnotowała wpływu pandemii na wyniki finansowe w I kwartale. Firma przeprowadziła wstępne szacunki, choć zastrzega, że te dane mogą się różnić od faktycznych wyników z I kwartału 2020 r.
W Selenie są także pojawiły się ostatnio zmiany w zarządzie. Marek Tomanek został powołany przez radę nadzorczą na stanowisko członka zarządu ds. operacyjnych. Stanowisko obejmie od 25 maja tego roku. Nowy Chief Operating Officer będzie odpowiedzialny za globalne działania operacyjne Grupy Selena.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".