SELENA w Portugalii zawarła warunkową umowę nabycia 90 proc. udziałów w spółce Imperalum, produkującej membrany bitumiczne. Wartość portugalskiej spółki o 55-letniej tradycji, ustalona została na 13,5 mln euro.
Dzięki tej transakcji Selena zamierza uzupełnić swoją ofertę produktową pap i hydroizolacji płynnych oraz umocnić w Zachodniej Europie dywizję Waterproofing – rozwiązań hydroizolacyjnych. Jest to kolejne działanie w ramach międzynarodowej ekspansji geograficznej Seleny. W połowie lipca Selena FM zawarła warunkową umowę inwestycyjną z węgierskim Masterplast Nyilvánosan Működő Részvénytársaság dotyczącą współpracy realizowanej w ramach spółki Pimco Kft. W zamian za wkład wynoszący maksymalnie 10 mln euro Selena miałaby objąć 50 proc. udziałów w Pimco.
„Celem akwizycji jest przede wszystkim poszerzenie naszego zasięgu globalnego, ale myślimy też o możliwościach wzrostu mocy produkcyjnych. Dlatego rozważamy, jako potencjalne cele M&A, firmy, które dysponują zarówno zakładami produkcyjnymi, jak i dostępem do rynku, aby uzupełnić naszą ofertę” – powiedział przy tej okazji Sławomir Majchrowski, nowo powołany prezes zarządu Grupy Selena. Jego zdaniem branża budowlana ma przed sobą długie lata prosperity:
Lockdown podczas pandemii znacząco przyczynił się do wzrostu liczby remontów, a tym samym zapotrzebowania na wszelkie produkty budowlane. Następnie, gdy złagodzono obostrzenia, pojawiły się problemy z łańcuchami dostaw i kosztami transportu, co z kolei przełożyło się na trend kupowania na zapas. Doszła do tego wysoka inflacja, a rynek stał się mocno konkurencyjny. Zmiana sytuacji geopolitycznej wpłynęła na światową gospodarkę, obserwowaliśmy spadek zakupu mieszkań związany z droższym i trudniejszym dostępem do kredytów. Niosło to za sobą redukcję popytu i wyhamowanie nowych inwestycji czy modernizacji. Teraz widać światełko w tunelu, zwłaszcza biorąc pod uwagę np. wolumeny składanych wniosków kredytowych. To napawa optymizmem i pokazuje, że w kolejnych okresach sektor budowlany powinien znów zacząć się rozwijać, a w ślad za tym – rosnąć zapotrzebowanie na nasze produkty. Za około rok powinniśmy zauważyć powrót do stabilniejszego rynku i rosnącego popytu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".