Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał tego roku. Francuski koncern odnotował w tym okresie spadki, choć były też pozytywne sygnały na rynku.

Saint-Gobain podliczył wyniki z pierwszego kwartału. Wartość sprzedaży była niestety niższa o niecałe 6 proc. Wartość sprzedaży w tym roku wyniosła 11,35 mld euro w stosunku do 12,4 mld euro w pierwszym kwartale roku 2023. Ten gorszy obecnie wynik był spowodowany przede wszystkim niskim popytem w segmencie nowego budownictwa w Europie. Jednak spadki były zrównoważone przez wzrosty odnotowane w obu Amerykach i w Azji Pacyficznej.

W Europie spadek w wartości sprzedaży wyniósł aż ponad 10 proc., z kolei jeśli chodzi o wolumen, to był on niższy o ponad 8 proc. Jednak w krajach Europy Wschodniej Saint-Gobain odnotował drugi z rzędu kwartał, w którym rośnie sprzedaż pod kątem wolumenu. Spółka spodziewa się, że w kolejnych miesiącach w Europie rynek remontowy pozostanie stabilny, odporny na spadki, natomiast sytuacja w nowym budownictwie wciąż będzie trudna.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.