Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał tego roku. Francuski koncern odnotował w tym okresie spadki, choć były też pozytywne sygnały na rynku.
Saint-Gobain podliczył wyniki z pierwszego kwartału. Wartość sprzedaży była niestety niższa o niecałe 6 proc. Wartość sprzedaży w tym roku wyniosła 11,35 mld euro w stosunku do 12,4 mld euro w pierwszym kwartale roku 2023. Ten gorszy obecnie wynik był spowodowany przede wszystkim niskim popytem w segmencie nowego budownictwa w Europie. Jednak spadki były zrównoważone przez wzrosty odnotowane w obu Amerykach i w Azji Pacyficznej.
W Europie spadek w wartości sprzedaży wyniósł aż ponad 10 proc., z kolei jeśli chodzi o wolumen, to był on niższy o ponad 8 proc. Jednak w krajach Europy Wschodniej Saint-Gobain odnotował drugi z rzędu kwartał, w którym rośnie sprzedaż pod kątem wolumenu. Spółka spodziewa się, że w kolejnych miesiącach w Europie rynek remontowy pozostanie stabilny, odporny na spadki, natomiast sytuacja w nowym budownictwie wciąż będzie trudna.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".