Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał tego roku. Francuski koncern odnotował w tym okresie spadki, choć były też pozytywne sygnały na rynku.
Saint-Gobain podliczył wyniki z pierwszego kwartału. Wartość sprzedaży była niestety niższa o niecałe 6 proc. Wartość sprzedaży w tym roku wyniosła 11,35 mld euro w stosunku do 12,4 mld euro w pierwszym kwartale roku 2023. Ten gorszy obecnie wynik był spowodowany przede wszystkim niskim popytem w segmencie nowego budownictwa w Europie. Jednak spadki były zrównoważone przez wzrosty odnotowane w obu Amerykach i w Azji Pacyficznej.
W Europie spadek w wartości sprzedaży wyniósł aż ponad 10 proc., z kolei jeśli chodzi o wolumen, to był on niższy o ponad 8 proc. Jednak w krajach Europy Wschodniej Saint-Gobain odnotował drugi z rzędu kwartał, w którym rośnie sprzedaż pod kątem wolumenu. Spółka spodziewa się, że w kolejnych miesiącach w Europie rynek remontowy pozostanie stabilny, odporny na spadki, natomiast sytuacja w nowym budownictwie wciąż będzie trudna.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


