Schüco International w 2023 roku nabyło mniejszościowy pakietu udziałów w austriackiej Grupie Stemeseder. Tym samym spółki wzmacniają swoje partnerstwo, jednak czekają jeszcze na zgodę organów antymonopolowych. Obie firmy planują dalsze rozszerzanie współpracy w zakresie rozwoju, produkcji i sprzedaży.

Schüco nabywa 49 proc. udziałów austriackiego dostawcy komponentów do systemów drewniano-aluminiowych i tworzywowo-aluminiowych. Natomiast większościowym udziałowcem pozostaje dotychczasowy właściciel, Edgar Stemeseder. Aktualnym celem inwestycji są dalszy rozwój i szybsze tempo wprowadzania na rynki systemu Perfect. Jak zaznaczają obie firmy, chodzi o system opracowany przez Stemeseder, który można łączyć z elementami okiennymi i przesuwnymi Schüco, tworząc w pełni zintegrowaną całość. Dzięki temu elementy wyposażenia dodatkowego, takie jak osłony przeciwsłoneczne, moskitiery, zintegrowane balustrady w portfenetrach czy nawet progi, mogą być dostarczane na plac budowy w postaci gotowej do montażu. Perfect ma być zaprezentowany przez Schüco na tegorocznych targach Fensterbau Forntale.
Walter Stadlbauer, dyrektor ds. technologii oraz dyrektor operacyjny Schüco podkreśla:
Moduł Perfect poszerza w znaczący sposób nasze portfolio produktów i stanowi rzeczywistą wartość dodaną dla naszych partnerów w obszarach produkcji i montażu.
Również Edgar Stemeseder jest zadowolony ze współpracy:
Dzięki sprzedaży i sile marki Schüco osiągniemy trwałą penetrację rynku dla naszego systemu Perfect, a tym samym będziemy dalej rozwijać ścieżkę wzrostu Stemeseder.
Grupa Stemeseder z siedzibą w Hof koło Salzburga wygenerowała w roku finansowym 2022/23 sprzedaż na poziomie 72 mln euro. Powstała w 1966 roku, a zatrudnia ok. 350 osób. Jej asortyment obejmuje systemy drewniano-aluminiowe, drzwi wejściowe i osłony przeciwsłoneczne oraz moduł GS Perfect.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Walter Stadlbauer, dyrektor ds. technologii oraz dyrektor operacyjny Schüco podkreśla:
Również Edgar Stemeseder jest zadowolony ze współpracy:

