Sapor w tym roku zmodyfikował swoje kanały sprzedaży. Producent korzysta ze sklepu internetowego, który skierowany jest głównie do klientów za granicą.
Producent stolarki otworowej z wielkopolskiego Niepruszewa w tym roku zdecydował, że rezygnuje z realizacji kontraktów deweloperskich. Natomiast firma postanowiła zwiększyć sprzedaż na rynki zagraniczne. Dlatego, jeśli chodzi o podsumowanie wyników z tego roku, to trudno je porównać do danych z 2019 r. Pojawiły się naturalne spadki w przychodach na rynku krajowym, ale wzrósł eksport.
Firma spod Poznania korzysta z nowoczesnych narzędzi sprzedaży. Jest nim przede wszystkim sklep online, który działa już od wielu lat, bo ruszył w 2012 r. Narzędzie okazało się przydatne szczególnie w tym roku. Sapor kieruje swoją ofertę w sklepie online do klienta indywidualnego, czyli prowadzi bezpośrednią sprzedaż. To rzadkie rozwiązanie na tle innych producentów stolarki, zwykle klient, który korzysta ze sklepu online, zostaje przekierowany do lokalnego dystrybutora.
Sapor sprzedaje za pośrednictwem sklepu internetowego przede wszystkim na rynki zagraniczne, m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii i do krajów skandynawskich. Popularność dystrybucji za pomocą kanału e-commerce w tych krajach wynika z kilku czynników. Przede wszystkim z reguły inne firmy sprzedają stolarkę, a inne montują, co zachęca do skorzystania do zakupu online. Poza tym cena w sklepie internetowym firmy Sapor jest znacznie niższa, niż w lokalnym sklepie stacjonarnym.
Polscy klienci bardzo rzadko kupują w sklepie internetowym. Obawiają się odpowiedzialności, że zamówią produkt np. o nieprawidłowych wymiarach. Także różnica w cenie między ofertą w internecie, a w sklepie stacjonarnym jest bardzo mała. Natomiast ludzie często korzystają z konfiguratorów, co pozwala im się zorientować w cenie okien i drzwi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".