Grupa Sanok Rubber podsumowała I półrocze. Przychody ze sprzedaży wyniosły 440,88 mln zł wobec 539,67 w roku 2019 r.
Spółka dominująca w grupie to Sanok Rubber Company. W minionym półroczu firma osiągnęła przychody w wysokości 300,89 mln zł wobec 389,1 mln zł. Z kolei zysk netto w spółce w minionym półroczu wyniósł 23,52 mln zł wobec 40 mln w roku 2019. Szczególnie widoczny był spadek przychodów w II kwartale. Tutaj spółka poinformowała, że od kwietnia do końca czerwca sprzedaż wyniosła 113,56 mln zł wobec 186,61 w analogicznym okresie w 2019 r.
Zarząd informuje, że spadki w wynikach spowodowane były panującą pandemią, przede wszystkim pojawiły się przestoje i ograniczenia w produkcji. Najtrudniejsze miesiące pod kątem wyników finansowych to kwiecień i maj, jednak ta tendencja spadkowa została zatrzymana w czerwcu. Wstępne dane za III kwartał pokazują poprawę wyników. Lepsze nastroje na rynku spowodowały, że klienci chętniej składali zamówienia, w porównaniu do II kwartału.
W minionym półroczu zwiększył się udział sprzedaży uszczelek do produkcji stolarki otworowej. W roku 2019 wynosił on 9,5 proc. a w tym roku 10,8 proc. w ogólnym wyniku handlowym spółki. W I półroczu 2020 przychody ze sprzedaży uszczelek stolarkowych wyniosły 26 mln zł – w tym 21,34 mln na rynku krajowym. W roku 2019 wynik ze sprzedaży to 27,59 mln zł, w tym 23,48 mln zł na polskim rynku.
Spółka otrzymała w omawianym okresie wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej. Była to kwota 6,7 mln zł jako dofinansowanie do wynagrodzeń z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie w ramach świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. To wsparcie, jak przyznaje zarząd, częściowo zrekompensowało negatywny wpływ skutków pandemii.
Tagi
covid-19pandemiaSanok Rubber Companytarcza antykryzysowauszczelki do stolarkiuszczelki EPDMwyniki finansoweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".