Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podsumował 2022 r. pod względem handlowym. Mimo trudnej sytuacji na rynku, spółka osiągnęła lepsze wyniki, niż sezon wcześniej.

Sanok Rubber podsumował, że w 2022 r. wypracował przychody ze sprzedaży w wysokości 968,76 mln zł. To o ponad 19 proc. więcej, niż w 2021 r., wówczas przychody były w wysokości 808,42 mln zł. Wyższy jest również zysk operacyjny – w zakończonym właśnie roku wyniósł on 59,25 mln zł w porównaniu do 57,29 mln zł. Z kolei EBITDA w 2022 r. wyniosła 110,52 mln zł w porównaniu do 108,55 mln zł w roku 2021.

Spółka poinformowała także o wynikach w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o produkty do budownictwa, czyli przede wszystkim uszczelki do stolarki otworowej, to w minionym roku wartość przychodów wyniosła 156,89 mln zł w stosunku do 135,19 mln zł w roku poprzednim, jest to więc wzrost o ponad 16 proc.

Sanok Rubber na rynku krajowym realizuje 32 proc. sprzedaży, to wartość 311,16 mln zł – w roku 2021 było to 270,76 mln zł. Największym rynkiem eksportowym są kraje Unii Europejskiej – realizowane jest tam 47 proc. sprzedaży (to wartość 456,98 mln zł w stosunku do 342,27 mln zł w roku 2021). Jeśli chodzi o kraje Europy Wschodniej, tam realizowane jest 3 proc. sprzedaży. W minionym roku było to 29,98 mln zł, a w roku 2021 wartość przychodów wyniosła 31,86 mln zł.

Zarząd spółki informuje, że w zeszłym roku, od czasu wybuchu wojny w Ukrainie, zachwiany został rynek materiałów do produkcji mieszanek gumowych, których głównym dostawcą była Rosja. W I kwartale minionego roku znacznie wzrosła cena kauczuków, sadz i różnych chemikaliów. Dopiero pod koniec 2022 r. ceny niektórych surowców do produkcji spadły, ustabilizowała się także cena gazu. Sanok Rubber uważa, że w bieżącym roku ceny podstawowych surowców do produkcji powinny spadać lub utrzymać się na stabilnym poziomie, z powodu mniejszego, globalnego popytu na surowce, porównując w latami ubiegłym.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".