Sanok Rubber opublikował wyniki z I półrocza tego roku. Wartość przychodów ze sprzedaży całej Grupy Kapitałowej wyniosła 539,6 mln zł w porównaniu do kwoty 507,5, którą firma osiągnęła w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Sanok Rubber stanowi część Grupy Kapitałowej, zajmującej się produkcją wyrobów gumowych, m.in. uszczelek do stolarki budowlanej. Jednak w znacznym stopniu produkty firmy skierowane są do branży motoryzacyjnej. Dlatego spółka podaje odrębne dane dotyczące poszczególnych branż, by sprawdzić, jak wyglądały wyniki w poszczególnych segmentach.
Jeśli chodzi o budownictwo, które obejmuje przede wszystkim uszczelki do okien i drzwi, to tu przychody w pierwszym półroczu wyniosły 51 mln zł. Natomiast w roku ubiegłym wartość sprzedaży wyrobów gumowych w segmencie budowlanym wyniosła 44,9 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 13 procent.
W sprzedaży uszczelek dla budownictwa nastąpił wzrost przychodów o 6,1 mln zł. Warto zauważyć, że w tej grupie firma oferuje wyroby gumowe zarówno do okien i drzwi, jaki i np. do rynien. Jednak, jak podaje zarząd w sprawozdaniu, to właśnie producenci okien i drzwi najbardziej przyczynili się do wzrostu wyników handlowych w tym segmencie.
Natomiast znaczącą cześć przychodów Grupy Kapitałowej stanowi branża motoryzacyjna. Tu przychody w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły niemal 328 mln zł, a w analogicznym okresie w roku ubiegłym była to kwota 303,4 mln zł.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".