Sanok Rubber podsumował I kwartał tego roku. W pierwszych trzech miesiącach spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 187,3 mln zł.
Sanok Rubber zanotował spadek w przychodach ze sprzedaży w I kwartale. W tym roku była to kwota 187,3 mln zł w porównaniu z 202,4 mln zł w 2019 r. Zysk netto w tym roku wyniósł 14,7 mln zł w porównaniu z 19,5 mln w analogicznym okresie w 2019 r. W tym roku, w porównaniu z 2019 r., wyższy był wynik EBITDA – w I kwartale 2020 wyniósł 26,7 mln zł, a rok wcześniej 24,5 mln zł.
Z kolei w Grupie Kapitałowej Sanok Rubber sprzedaż netto w I kwartale wyniosła 259,8 mln zł w porównaniu do 280,7 mln zł w roku 2019. Zysk netto w tym roku to wartość 9 mln zł w porównaniu do 18 mln w roku ubiegłym. Największy udział w sprzedaży ma segment motoryzacyjny (spadek sprzedaży z 177,8 mln zł do 156,6 mln zł). Drugie miejsce zajmuje segment budowlany, w którym wynik ze sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku niewiele się zmienił – obecnie to kwota 24 mln zł, a w 2019 roku była to wartość 24,3.
Z danych wynika, że miniony rok był dla Grupy Kapitałowej bardzo dobry pod względem handlowym. Jeszcze w I kwartale 2018 wartość sprzedaży uszczelek w budownictwie, czyli przede wszystkim do branży stolarki, wyniosła 20,3 mln zł.
Inną ciekawą informacją jest procentowy udział w sprzedaży poszczególnych segmentów. Branża motoryzacyjna dominuje, w I kwartale 2020 r. produkty do aut stanowiły 60 procent sprzedaży. Ale w minionym roku był to udział 63,3 proc. Stosunkowo duży wzrost udziału widać w dziale uszczelek do budownictwa. W tym roku w I kwartale produkty do budownictwa stanowiły 17,3 proc. sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej był to 8,7-procentowy udział. Jak widać spadki ze sprzedaży w branży motoryzacyjnej firma rekompensuje w budownictwie.
Sanok Rubber oddał w I kwartale do użytku nową halę o powierzchni niemal 19 tys. mkw. Będą w niej wytwarzane m.in. uszczelki do stolarki otworowej. W marcu i kwietniu prowadzone były prace polegające na instalacji linii produkcyjnej oraz maszyn i sprzętu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".