Salamander myWindow_Forum 2024 – relacja z konferencji

Autor: |Data publikacji:

W dniach 13 i 14 czerwca miało miejsce spotkanie zorganizowane przez firmę Salamander, na które zostali zaproszeni jej partnerzy biznesowi. Następnego dnia po konferencji Salamander myWindow_Forum 2024 goście mieli możliwość zwiedzenia zakładu zlokalizowanego we Włocławku.

Konferencja Salamander myWindow_Forum 2024 była skierowana do partnerów biznesowych. W główniej mierze miała na celu przybliżenie im nowej strategii i identyfikacji wizualnej firmy. Przypomnijmy, że ich premiera miała miejsce na tegorocznych targach Fensterbau Frontale. Dotychczasowe logo Salamander Window and Door Systems zastąpiono myWindow. Zmiana ta podkreśla ewolucję firmy i odzwierciedla jej nową strategię biznesową.

Salamander myWindow_Forum 2024
W konferencji uczestniczył Zarząd firmy (od prawej): Till Schmiedeknecht (Co-CEO), Götz Schmiedeknecht (Co-CEO), Wolfgang Sandhaus (CSO), członkowie Zarządu Victor Spomer i Jacek Drejling oraz dyrektor handlowy Sławomir Drożdżewicz. Fot. A. Domańska

Konferencja Salamander myWindow_Forum 2024

Konferencja Salamander myWindow_Forum 2024 została podzielona na kilka bloków tematycznych, a jej rangę podkreśliła obecność Zarządu firmy. W spotkaniu uczestniczyli – Till Schmiedeknecht (Co-CEO), Götz Schmiedeknecht (Co-CEO), Wolfgang Sandhaus (CSO), członkowie Zarządu Victor Spomer i Jacek Drejling oraz dyrektor handlowy Sławomir Drożdżewicz.

Götz Schmiedeknecht przedstawił historię firmy, ukazując jaką drogę przebył Salamander, zaczynając od produkcji butów po wytwarzanie systemów profili okiennych. Obecnie firma działa w trzech sektorach, wytwarzając profile okienno-drzwiowe, profile techniczne PVC oraz skóry ekologiczne. Cała grupa osiągnęła przychody na poziomie 392,5 mln euro (dane za 2022 r.), z czego największy udział miał segment systemów profili do produkcji stolarki otworowej.

Następnym prelegentem był Maksymilian Miros, główny analityk Centrum Analiz Branżowych. W swoim wykładzie omówił zmiany gospodarcze i ich wpływ na branżę stolarki. W związku z niedawną 20. rocznicą wstąpienia Polski do UE wskazał na znaczącą poprawę naszej pozycji na rynku globalnym. W drugiej części wykładu przedstawił prognozy dla branży, przewidując, że stabilizacja powinna nastąpić pod koniec 2024 r., a wzrost w 2025 r.

Do sytuacji rynkowej odniósł się również Till Schmiedeknecht, prezentując m.in. dane dotyczące sytuacji na rynku nowego budownictwa, renowacji czy programów finansowania i ich wpływu na sektor branży okiennej. Podkreślił wyzwania, jakie pojawiły się w wyniku pandemii (ograniczenia w łańcuchach dostaw) oraz obecne (ograniczony popyt oraz ogólny spadek aktywności budowlanej i remontowej), które przekładają się na pojawiające się trudności w sprzedaży wyrobów stolarki otworowej. Zaproponowane przez firmę rozwiązania obejmują zmiany w strategiach sprzedażowych, w tym komunikację z klientem i wykorzystanie zasad zaczerpniętych z psychologii.

Niewątpliwie ciekawym wystąpieniem była prelekcja Wojciecha Herry, dotycząca różnych aspektów sprzedaży. Prelegent podkreślił znaczenie gotowości do zmian, budowania długoterminowych wartości oraz wdrażania przedstawionych wyżej założeń strategicznych. Te działania mogą wyznaczać nowe trendy w branży, jednak wymagają odpowiedniego przygotowania. Prezentacja ta doskonale obrazowała strategię sprzedażową bazującą na wartościach, którą obecnie wdraża Salamander.

Strategia Salamander myWindow

Nawiązując do wcześniejszych bloków konferencji, zaprezentowano nową strategię Salamander myWindow, która ma na celu sprostanie wyzwaniom rynkowym. Firma chce pomóc swoim partnerom biznesowym – producentom okien i sprzedawcom detalicznym, tak by mogli sprzedawać lepiej i więcej, koncentrując się na potrzebach odbiorców końcowych.

Salamander myWindow

Nowe logo Salamander myWindow oraz aktualna wizja firmy wiążą się z rozszerzeniem komunikacji. Przekaz ma trafiać także bezpośrednio do inwestorów i klientów B2C, podkreślając możliwość tworzenia indywidualnych produktów dopasowanych do wizji i preferencji konsumentów. Kampania marketingowa ma również na celu dostarczenie producentom dodatkowych narzędzi sprzedażowych, tak by mogli oferować jeszcze więcej możliwości i rozwiązań swoim klientom.

Salamander myWindow_Forum 2024
Drugiego dnia spotkania Victor Spomer omówił obecność firmy Salamander na globalnych rynkach. Fot. A. Domańska

Zwiedzanie zakładu Salamander we Włocławku

Drugiego dnia spotkania zorganizowanego przez firmę Salamander, zaproszeni goście mieli możliwość zwiedzić zakład firmy zlokalizowany we Włocławku. Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji Victora Spomera, który omówił obecność firmy na globalnych rynkach, lokalizację zakładów oraz szczegółową historię rozbudowy fili we Włocławku. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie showroomu, gdzie goście mogli zapoznać się z najnowszymi produktami oferowanymi przez Salamander. Na zakończenie odbyła się uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień dla partnerów biznesowych, które podzielono na kilka kategorii.

Zobacz również

Piknik montażowy ISO-Chemie

Piknik montażowy ISO-Chemie

Na początku września w Windykach, niedaleko Iławy, odbyło się szkolenie z prawidłowego ciepłego montażu okien. Piknik montażowy, zorganizowany przez ISO-Chemie, pozwolił studentom zmierzyć się z warunkami prawdziwej budowy.

Forum Branżowe 09.2024 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 09.2024 – czytaj w wersji online

Jest już dostępny wrześniowy numer naszego miesięcznika "Forum Branżowe". Gościem numeru jest firma Opal z Grodziska Wielkopolskiego.

Targi WinDoor-tech za niecałe pół roku

Targi WinDoor-tech za niecałe pół roku

Targi WinDoor-tech zaplanowane zostały w dniach 11-14.02.2025 r. Forum Branżowe, jako partner medialny, zaprasza na to wydarzenie.