Saint-Gobain: wraca popyt w Europie Wschodniej

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował trzeci kwartał działalności. Koncern przyznał, że wolumen sprzedaży był zgodny z oczekiwaniami.

Firma podliczyła, że w okresie od stycznia do końca września sprzedaż całej grupy wyniosła 36,52 mld euro w stosunku do 38,4 mld w tym samym okresie w roku 2022. Jest to spadek o niecałe 5 proc. Z kolei w samym trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 11,56 mld euro w porównaniu do 12,92 mld w roku 2022, to spadek o ponad 10 proc. Saint-Gobain jednak ocenia, że sprzedaż w dziewięciu miesiącach była na porównywalnym poziomie, biorąc pod uwagę wskaźnik like-for-like, jedynie w trzecim kwartale odnotowany był spadek o 3 proc.

Grupa poinformowała także, że odnotowała spadek w wolumenie sprzedaży o niecałe 6 proc. za okres dziewięciu miesięcy, natomiast o 5 proc. w samym trzecim kwartale. Były to jednak wyniki zgodne z oczekiwaniami koncernu. Firma podsumowała ponadto sytuację ekonomiczną na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o naszych sąsiadów, to Niemcy, według Saint-Gobain, wciąż borykają się z trudną sytuacją makroekonomiczną, która odbija się na kondycji budownictwa. Jeśli zaś chodzi o kraje Europy Wschodniej, do której firma zalicza Polskę, to po gwałtownym spadku wolumenu sprzedaży o 15 proc. w pierwszym półroczu, w trzecim kwartale wrócił popyt na materiały budowlane.

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.