Saint-Gobain: wraca popyt w Europie Wschodniej

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował trzeci kwartał działalności. Koncern przyznał, że wolumen sprzedaży był zgodny z oczekiwaniami.

Firma podliczyła, że w okresie od stycznia do końca września sprzedaż całej grupy wyniosła 36,52 mld euro w stosunku do 38,4 mld w tym samym okresie w roku 2022. Jest to spadek o niecałe 5 proc. Z kolei w samym trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 11,56 mld euro w porównaniu do 12,92 mld w roku 2022, to spadek o ponad 10 proc. Saint-Gobain jednak ocenia, że sprzedaż w dziewięciu miesiącach była na porównywalnym poziomie, biorąc pod uwagę wskaźnik like-for-like, jedynie w trzecim kwartale odnotowany był spadek o 3 proc.

Grupa poinformowała także, że odnotowała spadek w wolumenie sprzedaży o niecałe 6 proc. za okres dziewięciu miesięcy, natomiast o 5 proc. w samym trzecim kwartale. Były to jednak wyniki zgodne z oczekiwaniami koncernu. Firma podsumowała ponadto sytuację ekonomiczną na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o naszych sąsiadów, to Niemcy, według Saint-Gobain, wciąż borykają się z trudną sytuacją makroekonomiczną, która odbija się na kondycji budownictwa. Jeśli zaś chodzi o kraje Europy Wschodniej, do której firma zalicza Polskę, to po gwałtownym spadku wolumenu sprzedaży o 15 proc. w pierwszym półroczu, w trzecim kwartale wrócił popyt na materiały budowlane.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.