Saint-Gobain: wraca popyt w Europie Wschodniej

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował trzeci kwartał działalności. Koncern przyznał, że wolumen sprzedaży był zgodny z oczekiwaniami.

Firma podliczyła, że w okresie od stycznia do końca września sprzedaż całej grupy wyniosła 36,52 mld euro w stosunku do 38,4 mld w tym samym okresie w roku 2022. Jest to spadek o niecałe 5 proc. Z kolei w samym trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 11,56 mld euro w porównaniu do 12,92 mld w roku 2022, to spadek o ponad 10 proc. Saint-Gobain jednak ocenia, że sprzedaż w dziewięciu miesiącach była na porównywalnym poziomie, biorąc pod uwagę wskaźnik like-for-like, jedynie w trzecim kwartale odnotowany był spadek o 3 proc.

Grupa poinformowała także, że odnotowała spadek w wolumenie sprzedaży o niecałe 6 proc. za okres dziewięciu miesięcy, natomiast o 5 proc. w samym trzecim kwartale. Były to jednak wyniki zgodne z oczekiwaniami koncernu. Firma podsumowała ponadto sytuację ekonomiczną na poszczególnych rynkach. Jeśli chodzi o naszych sąsiadów, to Niemcy, według Saint-Gobain, wciąż borykają się z trudną sytuacją makroekonomiczną, która odbija się na kondycji budownictwa. Jeśli zaś chodzi o kraje Europy Wschodniej, do której firma zalicza Polskę, to po gwałtownym spadku wolumenu sprzedaży o 15 proc. w pierwszym półroczu, w trzecim kwartale wrócił popyt na materiały budowlane.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.