Saint-Gobain ogłosił swój plan rozwoju „Grow & Impact”. To strategia, dzięki której spółka przyspieszy swój wzrost i odpowie na obecne wyzwania w świecie.
Saint-Gobain chce być światowym liderem w zrównoważonym budownictwie. Taką wizję zaprezentował Benoit Bazin, dyrektor generalny spółki. Przyznał, że przedsiębiorstwa stoją dziś przed wieloma zadaniami, są to: „radykalne zmniejszenie o 40 proc. emisji CO2, która związana jest z budownictwem, ochrona zasobów naturalnych i stawienie czoła wyzwaniu szybkiej urbanizacji w krajach wschodzących”. Firma w odpowiedzi na te kwestie opracowała strategię rozwoju na lata 2021-2025. W programie wyznaczone są kierunki działania oraz nowe cele finansowe.
Przede wszystkim spółka podnosi kwestię wpływu swojej działalności na klimat. Saint-Gobain planuje w najwyższym stopniu zminimalizować swój ślad węglowy. Już obecnie koncern poinformował, że zrównoważone rozwiązania stanowią 72 proc. udziału w sprzedaży. To pozwala – jak podliczył Saint-Gobain – w ciągu roku uniknąć 1300 mln ton emisji CO2 na produktach w całym ich cyklu życia. Saint-Gobain zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.
Francuski koncern planuje osiągnąć znaczący wzrost rentowności. Na lata 2021-2025 firma zakłada, że organiczny wzrost sprzedaży kształtować się będzie na poziomie 3-5 proc. Wyzwania, jakie obecnie pojawiają się na rynku, to inflacja, rosną przede wszystkim ceny energii i surowców. Spółka podliczyła, że w tym roku koszt energii i zakupu surowców jest dla niej wyższy o ok. 1,5 mld euro w stosunku do 2020 r. Spółka będzie równoważyć inflację na cenach swoich produktów – planowany jest wzrost o około 6 proc. w całym roku, natomiast w II półroczu tego roku wzrost ma być na poziomie 8 proc.
Lokalne rynki remontowe stanowią ok. 50 proc. wielkości sprzedaży dla Saint-Gobain. Spółka spodziewa się dynamicznego wzrostu na tych rynkach. Motorem napędzającym remonty są przede wszystkim programy państwowe, których celem jest poprawa efektywności energetycznej budynków. Dotyczy to zarówno sektora prywatnego, jak i obiektów publicznych. Innym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku remontowego jest chęć ludzi do poprawy standardu, w tym pod względem energetycznym, mieszkań i domów. Ponadto spółka zauważa u swoich przemysłowych klientów procesy dążenia do dekarbonizacji. To wymaga dostosowania dla odbiorców odpowiedniej oferty, opartej o innowacyjne rozwiązania.
Spółka podkreśla, że opracowała także nowy model biznesowy. Zgodnie z jego założeniami międzynarodowy koncern ma być blisko swoich lokalnych rynków, jednocześnie zachowując swoją międzynarodową kulturę biznesową.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".