Saint-Gobain stawia ambitne cele i zapowiada podwyżki

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain ogłosił swój plan rozwoju „Grow & Impact”. To strategia, dzięki której spółka przyspieszy swój wzrost i odpowie na obecne wyzwania w świecie.

Saint-Gobain chce być światowym liderem w zrównoważonym budownictwie. Taką wizję zaprezentował Benoit Bazin, dyrektor generalny spółki. Przyznał, że przedsiębiorstwa stoją dziś przed wieloma zadaniami, są to: „radykalne zmniejszenie o 40 proc. emisji CO2, która związana jest z budownictwem, ochrona zasobów naturalnych i stawienie czoła wyzwaniu szybkiej urbanizacji w krajach wschodzących”. Firma w odpowiedzi na te kwestie opracowała strategię rozwoju na lata 2021-2025. W programie wyznaczone są kierunki działania oraz nowe cele finansowe.

Benoit Bazin

Przede wszystkim spółka podnosi kwestię wpływu swojej działalności na klimat. Saint-Gobain planuje w najwyższym stopniu zminimalizować swój ślad węglowy. Już obecnie koncern poinformował, że zrównoważone rozwiązania stanowią 72 proc. udziału w sprzedaży. To pozwala – jak podliczył Saint-Gobain – w ciągu roku uniknąć 1300 mln ton emisji CO2 na produktach w całym ich cyklu życia. Saint-Gobain zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Francuski koncern planuje osiągnąć znaczący wzrost rentowności. Na lata 2021-2025 firma zakłada, że organiczny wzrost sprzedaży kształtować się będzie na poziomie 3-5 proc. Wyzwania, jakie obecnie pojawiają się na rynku, to inflacja, rosną przede wszystkim ceny energii i surowców. Spółka podliczyła, że w tym roku koszt energii i zakupu surowców jest dla niej wyższy o ok. 1,5 mld euro w stosunku do 2020 r. Spółka będzie równoważyć inflację na cenach swoich produktów – planowany jest wzrost o około 6 proc. w całym roku, natomiast w II półroczu tego roku wzrost ma być na poziomie 8 proc.

Lokalne rynki remontowe stanowią ok. 50 proc. wielkości sprzedaży dla Saint-Gobain. Spółka spodziewa się dynamicznego wzrostu na tych rynkach. Motorem napędzającym remonty są przede wszystkim programy państwowe, których celem jest poprawa efektywności energetycznej budynków. Dotyczy to zarówno sektora prywatnego, jak i obiektów publicznych. Innym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku remontowego jest chęć ludzi do poprawy standardu, w tym pod względem energetycznym, mieszkań i domów. Ponadto spółka zauważa u swoich przemysłowych klientów procesy dążenia do dekarbonizacji. To wymaga dostosowania dla odbiorców odpowiedniej oferty, opartej o innowacyjne rozwiązania.

Spółka podkreśla, że opracowała także nowy model biznesowy. Zgodnie z jego założeniami międzynarodowy koncern ma być blisko swoich lokalnych rynków, jednocześnie zachowując swoją międzynarodową kulturę biznesową.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.