Saint-Gobain podsumował 2020 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 38,12 mld euro i były niższe o ponad 10 proc.
Saint-Gobain podliczył, że w II połowie roku sprzedaż wzrosła i to prawie we wszystkich segmentach. Ale stało się to po gwałtownym spadku sprzedaży w pierwszej połowie roku. Szczególnie dotkliwy pod tym względem był kwiecień. W tym miesiącu spółka przyznała, że obroty były na poziomie 60 proc. tych z 2019 r. W kolejnych miesiącach jednak sprzedaż rosła, by w czerwcu wrócić do normalnego poziomu, działo się tak w większości krajów. W całym roku sprzedaż wyniosła 38,12 mld euro w stosunku do 42,57 mld euro w roku 2019.
W II połowie roku spółka odnotowała korzyści ze wzrostu popytu m.in. na rynku remontowym czy trendom wzrostowym cen. Firma także realizowała programy restrukturyzacyjne, dzięki którym udało się osiągnąć znaczne oszczędności – 690 mln euro.
Saint-Gobain poinformowało, że w przypadku segmentu budowlanego branża działała przez cały rok, w dodatku notując stabilną sprzedaż. Wyraźne ożywienie nastąpiło w drugiej połowie roku. Jeśli chodzi o Europę Wschodnią, to przez cały rok notowany był niewielki wzrost, natomiast dynamika sprzedaży wzrosła znacząco w IV kwartale roku.
Francuski koncern zapowiedział także zmiany w zarządzie, które nastąpią w połowie tego roku. Rada dyrektorów powołała nową osobę – to Benoit Bazin Obejmie on stanowisko głównego dyrektora wykonawczego od 1 lipca 2021 r. Natomiast dotychczasowy prezes i dyrektor – Pierre-Andre de Chalendar wciąż będzie pełnił funkcję przewodniczącego rady dyrektorów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".