Rynek wzmocnień jest stabilny

Red.: MR |Data publikacji: 2020-10-26

Producenci wzmocnień stalowych do okien z PCW pozytywnie oceniają wyniki handlowe za III kwartały. Firmy przyznawały, że nie narzekają także na brak zamówień.

Część firm, podsumowując trzy kwartały przyznało, że ten okres był na plusie w porównaniu do 2019 r. W Pomar Stal nie odczuwał się kryzysu, a do firmy stale spływały zamówienia. Na brak zamówień nie narzekał także Profil-Wojkowice. W tym przedsiębiorstwie trzy kwartały minęły bardzo dobrze, a według firmy „rynek nie zwolnił, a przyspieszył”. Także Gebhardt Stahl trzy kwartały zaliczył ze wzrostem sprzedaży. Firma przyznaje, że również październik jest dobry pod względem handlowym. Natomiast MFO, jako spółka akcyjna, swoje dane na temat sprzedaży za trzy kwartały zaprezentuje pod koniec listopada.

Wzmocnienia stalowe do okien oferują firmy, które obsługują różne grupy klientów. Dostarczają produkty głównie do budownictwa, oprócz wzmocnień do okien, są to także różnego typu rury, słupki czy profile. Firmy sprzedają swoje produkty także do przemysłu meblowego, motoryzacyjnego czy nawet rolniczego. To pozwala zachować równowagę w sytuacji, gdy pojawia się gorsza koniunktura w jednej z branż.

Fot: Hydrostal

Producenci wzmocnień zauważyli w ostatnich dwóch, trzech latach, że zmienił się rynek stolarki otworowej w Polsce. Producenci bardziej dbają o jakość,  zamawiają także stal o grubości ok. 2 mm. Wcześniej stosowana była cieńsza, o grubości 1,5 mm. Popularność nowego kształtownika wynika z faktu, że większość produkowanych obecnie okien jest wyposażona w trzy szyby, profile są kolorowe, a samo okno średnio ma coraz większe gabaryty. To powoduje, że stolarka musi mieć stabilne wzmocnienie, a producenci nie mogą sobie pozwolić na oszczędność w tym komponencie.

Zobacz również

Vidok zwiększył produkcję aluminium

Vidok zwiększył produkcję aluminium

Vidok w tym roku otworzył nową halę do produkcji stolarki aluminiowej. Firma także inwestuje w rozwój eksportu, także do USA.

Monolit inwestuje w rozwój produkcji

Monolit inwestuje w rozwój produkcji

Monolit inwestuje w moce produkcyjne, firma planuje w najbliższych latach podwoić powierzchnię produkcyjną i zwiększyć produkcję aluminium.

Jak rozwinąć sprzedaż w Niemczech?

Jak rozwinąć sprzedaż w Niemczech?

Choć niemieckojęzyczny rynek stolarki jest obecnie w bardzo dobrej kondycji, analiza całej dekady przynosi mniej pozytywne wnioski. Sprzedaż wzrosła tylko w jednym kraju regionu DACH. Jak wygląda perspektywa do 2030 roku i co może poprawić te wyniki?

1