Rynek smart home urośnie o 30 proc. w tym roku

Autor: |Data publikacji:

Globalny rynek urządzeń do budynków inteligentnych będzie się rozwijał. W tym roku zaczął odgrywać rolę dodatkowy czynnik – troska o higienę, którą zapewniają systemy typu smart.

W czasie pandemii zmieniają się nawyki klientów. Część analityków ocenia, że po okresie wymuszonej izolacji wzrośnie zainteresowaniem urządzeniami mobilnymi, np. smartfonami. Dzięki nim można wykonać wiele czynności – także otworzyć drzwi za pomocą systemów inteligentnego zamka. Telefon zastąpi klamkę, na której potencjalnie mogą znajdować się bakterie czy wirusy.

Różne agencje badające rynek są zgodne, że wartość sprzedaży zamków typu smart będzie rosła. Jak podaje Research and Market – w roku 2018 globalny rynek był wart 1,3 mld dolarów, a prawdopodobnie urośnie o 13 proc. rocznie do 2,7 mld w roku 2024. Natomiast Verified Market Research informuje, że rynek „smart lock” w 2019 r. wart był już 1,74 mld dolarów. Tu analitycy także oceniają wzrost o 13 proc. rocznie, w roku 2027 wartość rynku to według analityków 4,41 mld dolarów.

Fot. Somfy

Badania na temat domów inteligentnych pokazują z kolei, że ogółem sprzedaż rozwiązań smart house na świecie wzrośnie w tym roku aż o 30 proc. Takie analizy opublikowała ABI Research. Agencja zauważa, że dużą popularnością cieszyć się będą urządzenia sterowane za pomocą głosu. W okresie pandemii używanie komend głosowych jest po prostu najbezpieczniejsze.

Natomiast jeden z niemieckich portali internetowych Prontopro.de sprawdził, jakie obecnie urządzenia w systemach domów inteligentnych cieszą się największą popularnością. Na pierwszym miejscu znajduje się klimatyzacja – to systemy wybierane przez 33 proc. klientów. Na drugim miejscu są systemy do nawadniania ogrodu – 25 proc. klientów na nie się decyduje. Ale już trzecią pozycję zajmują rozwiązania do sterowania roletami – 18 proc. klientów w nie inwestuje. Automatyka bramowa – to wybór 9 proc. użytkowników. Na kolejnych miejscach znajdują się systemy monitoringu: 8 proc., termostaty z możliwością programowania – 4 proc. i generalnie automatyzacja urządzeń w domu to wybór 4 proc. klientów inwestujących w smart house.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".