Globalny rynek profili aluminiowych osiągnie wartość 6 mld dolarów do końca 2022 r. Średnio roczny wzrost na tym rynku wynosi ok. 3 proc.
Badacze rynku stoją obecnie przed trudnym zadaniem, szczególnie jeśli chodzi o prognozy na temat wartości sprzedaży różnych produktów, w tym profili aluminiowych. Pandemia spowodowała, że wieloletnie prognozy trzeba uaktualnić. Większość światowych agencji badawczych nie podaje dokładnych liczb, jednak przyznają, że Covid-19 będzie miał wpływ na wyniki finansowe producentów profili aluminiowych na całym świecie.
Absolute Reports to agencja, która opracowała „Global Aluminum Window Profile Market 2019 by Manufacturers, Regions, Type and Application, Forecast to 2024”. Dokument został w ostatnim miesiącu uzupełniony o dane na temat wpływu Covid-19 na branżę. Jak podają analitycy, według nowego badania światowy rynek profili okiennych osiągnie wartość 6,2 mld dolarów w 2024 r. Badacze podali, że w roku 2019 wartość tego rynku wynosiła 5,22 mld dolarów. Średnio rocznie wartość ryku będzie rosła o 2,9 proc. Największy udział w globalnej sprzedaży mają firmy z Azji, ze względu na duży popyt na profile w Chinach. Na drugim miejscu jest Europa z udziałem 14,12 proc., a na trzecim Ameryka Północna – 11,43 proc. udziału.
Natomiast agencja Nxtgen Reports przygotowała „Global Aluminum Window Profile Market 2020-2026. With Breakdown Data of Capacity, Sales, Revenue, Price, Cost and Gross Profit”. Analitycy obliczyli, że wartość sprzedaży aluminiowych profili okiennych będzie rosła rocznie o 2,96 proc. i osiągnie 6 mld dolarów w roku 2022. I choć w tym raporcie nie ma bezpośredniego odniesienia do skutków Covid-19 na branżę, to jak widać, że dane na temat wyników finansowych są w obu agencjach zbliżone.
Największy udział w globalnej sprzedaży aluminiowych profili okiennych mają firmy z regionu Azji, to 61,04 proc. z wartością sprzedaży 3,184 mld dolarów. Na drugim miejscu znajduje się Europa – 18,93 proc. udziału w rynku i wartością sprzedaży 987 mln dolarów. Z kolei największą firmą na rynku profili aluminiowych do okien jest Sapa Group. Jej udziały w globalnym rynku wynoszą 4,27 proc. Na następnym miejscu znajduje się Schüco – udział w globalnym rynku 3,55 proc. i Xingfa – także udział 3,55 proc. Powyższe obliczenia powstały na bazie przychodów z roku 2017.
Analitycy podkreślają, że branża profili aluminiowych nie jest skoncentrowana, producenci profili to zarówno wielkie, międzynarodowe korporacje, jak i liczne, małe firmy ze sobą konkurujące. 20 największych przedsiębiorstw z tej branży ma udział 37,13 proc. w globalnych przychodach. Do grupy liderów na świecie należy wspomniana Sapa Group i Schüco, a także m.in. YKK AP, Alcoa, Alumil, Hueck, Ponzio i Aluprof.
Opisy raportów dostępne są pod linkami:
https://www.absolutereports.com/global-aluminum-window-profile-market-13893631
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".