Budownictwo komercyjne i renowacje szansą dla rynku okuć

Autor: |Data publikacji:

Globalny rynek okuć do drzwi i okien ma rosnąć dzięki budownictwu komercyjnemu i renowacjom. Taką informację podaje Zion Market Research w swojej analizie.

Według wywiadowni gospodarczej Zion Market Research światowy rynek okuć do okien i drzwi wzrośnie o 36,42 mld dol. do 2030 r. Wzrost r/r ma osiągać poziom 5,8 proc. Analitycy jako punkt wyjścia przyjęli rok 2022, kiedy wartość tego rynku wyniosła 23,15 mld dol.

Jako wyroby uwzględnione w badaniu znalazły się m.in. uszczelki, zawiasy i zamki do drzwi oraz okien, samozamykacze i wizjery do drzwi, progi oraz elementy używane do montażu stolarki.

Roto NX_okucia nowej generacji też do okien z drewna

Na rynku okuć dominuje region Azji i Pacyfiku

W ubiegłym roku segmentem wiodącym, jeśli chodzi o wymienione produkty, był rynek komercyjny, zaś głównym źródłem przychodów region Azji i Pacyfiku. Ta tendencja ma się utrzymać w kolejnych latach. Przy czym Chiny, Indie, Japonia, Korea Południowa, Singapur i Australia przodują w zakresie najwyższych marż.

Zdaniem analityków dominacja regionu Azji i Pacyfiku wynika z rosnącej w tych krajach liczby placówek handlowych i obecności głównych producentów lub dostawców okuć do drzwi i okien. W Chinach największym nabywcą produktów z segmentu okuć i mocowań jest sektor mieszkaniowy. Podobnie dzieje się w Indiach, a przyczyną jest przede wszystkim rosnąca populacja.

Wzrasta popyt na okucia bardziej zaawansowane

Zion Market Research wskazuje też na zwiększające się zapotrzebowanie na automatyczne drzwi i okna. Stosowane w nich okucia i akcesoria są droższe od tradycyjnych, dzięki czemu ich producenci i dystrybutorzy mogą liczyć na wyższe przychody.

Kluczowi gracze z branży okuć

Wśród największych na rynku analitycy wymieniają firmy obecne również w Polsce. Są to Dormakaba, Assa Abloy i Yale, Roto Frank, Grupa Siegenia czy Hoppe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".