Jak podają analitycy, rynek klejów typu holt-melt będzie rósł. Skala rozwoju jest różna w poszczególnych regionach świata, a także w odniesieniu do grup produktowych.
Według danych GlobeNewsWire przewiduje się, że w latach 2023 – 2035 wielkość światowego rynku klejów termotopliwych będzie rosła w tempie wynoszącym ponad 7,8 proc. r/r. Na koniec wspomnianego okresu ma on osiągnąć przychody na poziomie 24,68 mld dol. W roku ubiegłym była to kwota ok. 10 mld dol.
Największym i najprężniej rozwijającym się jest region Azji i Pacyfiku. Tutaj z kolei będą dominowały Indie i Chiny. W USA największy jest rynek Środkowego Zachodu. Według prognoz w latach 2023 – 2028 tempo wzrostu przychodów ma wynieść ponad 4,6 proc. r/r. Wielkość rynku klejów termotopliwych w ub. roku była szacowana na 1,95 mld dol. Spośród tej grupy produktów najszybciej rozwijał się segment wyrobów z octanu etylenu i winylu. Szacuje się, że również rynek europejski odnotuje znaczny wzrost, z przewidywaną wartością ponad 5,5 proc. rocznie. Przy tym nasz region mają zdominować Niemcy, gdzie wzrost będzie najszybszy.
Jednym z czynników napędzających rozwój ma być budownictwo. Jednak to nie ono zużywa najwięcej klejów typu hot-melt. Jak wynika z analiz, na pierwszym miejscu jest przemysł opakowaniowy (przewidywany wzrost r/r o 6,12 proc.), zaś sektor budownictwa i konstrukcji ze wzrostem o 5,9 proc. znajduje się dopiero na trzecim miejscu.
Wśród największych firm z branży wymieniane są m.in.: 3M, Arkema, HB Fuller, Henkel, Jowat, Dow, Sika, Bostik.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".