Grupa Roto podsumowała pierwszy kwartał 2021 roku pod względem finansowym. Wyniki są na fali wzrostowej, przez co zarząd firmy oczekuje dobrych rezultatów w kolejnych miesiącach.
Ten niemiecki producent technologii okiennych, okien dachowych i dostawca usług serwisowych ubiegły rok zakończył 2-procentowym wzrostem sprzedaży i osiągnął wszystkie planowane cele (pisaliśmy o tym szczegółowo TUTAJ). Ten rok rozpoczął się dla Roto Holding AG jeszcze lepiej. Jak poinformował zarząd, tempo wzrostu w pierwszym kwartale tego roku znacznie przyspieszyło. Mowa jest wręcz o dwucyfrowych wzrostach sprzedaży. Rozwój dotyczy wszystkich trzech dywizji Grupy Roto – Roto Technologia Okien i Drzwi (FTT), Roto Technologia Okien Dachowych (DST) oraz Roto Professional Service (RPS). Również zyski uległy poprawie.
Choć według Eckharda Keilla, prezesa Roto Holding AG, można spodziewać się spowolnienia tempa wzrostu w ciągu roku, pozytywne status quo uzasadnia oczekiwanie dobrego roku. Według jego zapowiedzi Grupa Roto chce utrzymywać przewagę w terminach dostaw oraz badać i następnie spełniać potrzeby klientów. W kontekście wszystkich dywizji chce z kolei przemyśleć kwestię nowych grup docelowych i ich profesjonalnej cyfrowej obsługi.
Prezes Grupy Roto wyraził też niepokój sytuacją na międzynarodowym rynku surowców, na którym odnotowywane są niedobory materiałów i zauważalne są problemy logistyczne. Oba te czynniki powodują ekstremalny wzrost poziomu cen i obciążają funkcjonujące łańcuchy dostaw. Prawdopodobne są znaczne tendencje inflacyjne, które mogą mieć wpływ również na ceny w Roto.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".