Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wzrosła w Polsce o ok. 45 proc. od początku pandemii. Z e-commerce korzysta także branża stolarki.
W minionym roku w grudniu sprzedaż online dla klientów indywidualnych rozpoczęła firma Fakro. Producent okien dachowych zaobserwował rosnącą popularność handlu online w stosunku do tradycyjnej formy. Fakro zdecydowało się na otwarcie platformy sprzedażowej od razu na sześciu rynkach europejskich – polskim, włoskim, hiszpańskim, duńskim, niemieckim i austriackim. Sklep dostosowany jest do obsługi także przez smartfony.
Duże sukcesy w Polsce w sprzedaży online odnosi od kilku lat Debesto. Firma zajmuje się dystrybucją stolarki i sprzedaje klientom indywidualnym za pośrednictwem platformy internetowej. Z kolei producent stolarki Sapor prowadzi sprzedaż na pośrednictwem Internetu dla klientów indywidualnych, ale za granicą. Portal skierowany jest do odbiorców w Niemczech czy krajach skandynawskich. O tym piszemy TUTAJ. W Polsce większość rozwiązań e-commerce w branży stolarki to narzędzia przygotowane dla dystrybutorów. Jednak widać, że do sprzedaży klientom ostatecznym stopniowo przekonują się kolejne firmy.
W ostatnich trzech latach, według portalu www.mycompanypolska.pl dynamika wzrostu sklepów online to 25 proc. rocznie. Okres pandemii wpłynął na zwiększenie liczby sklepów i poziomu sprzedaży. Według danych PARP, sprzedaż online wzrosła od początku pandemii o 45 proc. Z kolei firma Gemius podliczyła, że o 4 proc. wzrosła liczba osób dokonujących zakupy w Internecie w 2021 w stosunku do 2020 r. Firma podaje, że ok. 77 proc. użytkowników Internetu w minionym roku wykonało co najmniej raz zakupy online.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.