Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wzrosła w Polsce o ok. 45 proc. od początku pandemii. Z e-commerce korzysta także branża stolarki.
W minionym roku w grudniu sprzedaż online dla klientów indywidualnych rozpoczęła firma Fakro. Producent okien dachowych zaobserwował rosnącą popularność handlu online w stosunku do tradycyjnej formy. Fakro zdecydowało się na otwarcie platformy sprzedażowej od razu na sześciu rynkach europejskich – polskim, włoskim, hiszpańskim, duńskim, niemieckim i austriackim. Sklep dostosowany jest do obsługi także przez smartfony.
Duże sukcesy w Polsce w sprzedaży online odnosi od kilku lat Debesto. Firma zajmuje się dystrybucją stolarki i sprzedaje klientom indywidualnym za pośrednictwem platformy internetowej. Z kolei producent stolarki Sapor prowadzi sprzedaż na pośrednictwem Internetu dla klientów indywidualnych, ale za granicą. Portal skierowany jest do odbiorców w Niemczech czy krajach skandynawskich. O tym piszemy TUTAJ. W Polsce większość rozwiązań e-commerce w branży stolarki to narzędzia przygotowane dla dystrybutorów. Jednak widać, że do sprzedaży klientom ostatecznym stopniowo przekonują się kolejne firmy.
W ostatnich trzech latach, według portalu www.mycompanypolska.pl dynamika wzrostu sklepów online to 25 proc. rocznie. Okres pandemii wpłynął na zwiększenie liczby sklepów i poziomu sprzedaży. Według danych PARP, sprzedaż online wzrosła od początku pandemii o 45 proc. Z kolei firma Gemius podliczyła, że o 4 proc. wzrosła liczba osób dokonujących zakupy w Internecie w 2021 w stosunku do 2020 r. Firma podaje, że ok. 77 proc. użytkowników Internetu w minionym roku wykonało co najmniej raz zakupy online.
Zobacz również
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.