Rynek e-commerce w branży stolarki rośnie

Autor: |Data publikacji:

Sprzedaż za pośrednictwem Internetu wzrosła w Polsce o ok. 45 proc. od początku pandemii. Z e-commerce korzysta także branża stolarki.

W minionym roku w grudniu sprzedaż online dla klientów indywidualnych rozpoczęła firma Fakro. Producent okien dachowych zaobserwował rosnącą popularność handlu online w stosunku do tradycyjnej formy. Fakro zdecydowało się na otwarcie platformy sprzedażowej od razu na sześciu rynkach europejskich – polskim, włoskim, hiszpańskim, duńskim, niemieckim i austriackim. Sklep dostosowany jest do obsługi także przez smartfony.

Duże sukcesy w Polsce w sprzedaży online odnosi od kilku lat Debesto. Firma zajmuje się dystrybucją stolarki i sprzedaje klientom indywidualnym za pośrednictwem platformy internetowej. Z kolei producent stolarki Sapor prowadzi sprzedaż na pośrednictwem Internetu dla klientów indywidualnych, ale za granicą. Portal skierowany jest do odbiorców w Niemczech czy krajach skandynawskich. O tym piszemy TUTAJ. W Polsce większość rozwiązań e-commerce w branży stolarki to narzędzia przygotowane dla dystrybutorów. Jednak widać, że do sprzedaży klientom ostatecznym stopniowo przekonują się kolejne firmy.

W ostatnich trzech latach, według portalu www.mycompanypolska.pl dynamika wzrostu sklepów online to 25 proc. rocznie. Okres pandemii wpłynął na zwiększenie liczby sklepów i poziomu sprzedaży. Według danych PARP, sprzedaż online wzrosła od początku pandemii o 45 proc. Z kolei firma Gemius podliczyła, że o 4 proc. wzrosła liczba osób dokonujących zakupy w Internecie w 2021 w stosunku do 2020 r. Firma podaje, że ok. 77 proc. użytkowników Internetu w minionym roku wykonało co najmniej raz zakupy online.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".