Rośnie popyt na stolarkę, ale rosną też ceny

Red.: |Data publikacji:

Bydgoska Tessa poinformowała o kolejnych podwyżkach cen u dostawców stolarki. Niedawno 5-procentowe podwyżki wprowadzili producenci okien: Drutex i Sonarol. Na początek lipca zapowiedziane zostały podwyżki cen na drzwi u takich dostawców jak Domoferm, Delta i Assa Abloy. Ich skala sięga 8-12 proc. Jako powody wzrostu cen drzwi podawane są wzrosty cen komponentów do ich produkcji: blachy, klejonki drewnianej, styropianu, wełny mineralnej, uszczelek, okuć, profili aluminiowych i szyb zespolonych.

Jednocześnie rośnie popyt na okna i drzwi. Gdański Mercor na przykład w samym tylko maju pozyskał zlecenia o wartości ponad 50 mln zł, co wobec prawie 32 mln zł z maja ub. roku oznacza wzrost o aż 58 proc. I można by mówić o specyficznym maju czy kwietniu ub. roku nie przywiązując zbytniej uwagi do obecnych wartości procentowych. Jednak warto zwrócić uwagę, że od grudnia ub. roku Mercor pozyskał zamówienia o łącznej wartości ponad 248 mln zł, co wobec prawie 185 mln zł w analogicznym okresie roku minionego, oznacza wzrost wartości zamówień o 34 proc.

O rosnącym popycie na stolarkę informuje również najnowszy raport Centrum Analiz Branżowych: „Rynek okien w Polsce. Edycja 2021”. Wynika z niego, że obecny wzrost sprzedaży polskich okien jest wyraźnie dwucyfrowy, a byłby większy, gdyby nie problemy z dostawami komponentów do ich produkcji. Analitycy CAB prezentują również dane o wzrostach cen surowców i komponentów do produkcji okien przewidując, że nie spadną one w perspektywie najbliższych miesięcy. Najnowszy raport CAB dostępny jest już na stronie cab-badania.pl .

Zobacz również

Najwięksi producenci stolarki w USA

Najwięksi producenci stolarki w USA

W tym sezonie polska branża stolarki znacznie poprawiła swoje wyniki eksportowe na amerykańskim rynku, a ten ma ogromny potencjał. Może o tym świadczyć liczny „klub miliarderów” wśród tamtejszych producentów.

Dobre półrocze w Fart Produkt

Dobre półrocze w Fart Produkt

Fart Produkt minione półrocze zalicza do udanych. Dobre wyniki udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów do oferty.

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech podsumował wyniki za drugi kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości przychodów, wyższe są także koszty. Podjęła też kroki, by wycofać się z rynku NewConnect.

1