Rynek pergoli i innych rozwiązań zewnętrznych odnotował w 2021 roku duże wzrosty – wynika z analizy siedmiu najważniejszych rynków w Europie dla tego typu produktów. Dane na ten temat zebrała agencja Interconnection Consulting.
Twórcy analizy na temat rynku rozwiązań zewnętrznych zauważają, że rosnącemu popytowi na takie produkty jak markizy i pergole nie przeszkodził wzrost cen, który był bardzo zauważalny w tamtym sezonie. Producenci byli zmuszeni do podwyżek ze względu na rosnące ceny surowców oraz materiałów do produkcji. Zauważają również wyraźną tendencję konsumentów do wyższych inwestycji w energooszczędne rozwiązania, które pobudzają popyt.
Dr Stefano Armandi, autor badania wyjaśnia:
Istnieją wyraźne sygnały, że wydatki gospodarstw domowych pozostaną wysokie, dlatego uważamy, że rynek ustabilizuje się na obecnych poziomach, oczywiście przy założeniu, że nie nastąpią jakieś ekstremalne czynniki zewnętrzne.
W 2021 r. na siedmiu największych europejskich rynkach dla rozwiązań zewnętrznych (Włochy, Francja, Hiszpania, Niemcy, Austria, Holandia, Belgia) sprzedaż markiz wzrosła o 9,7 proc. a zadaszeń lamelowych aż o 25,4 proc. Największe wzrosty odnotowano we Włoszech, gdzie dynamika wzrostu była znacznie powyżej średniej. To przede wszystkim wynik państwowych programów wsparcia na tego typu inwestycje. Podobne programy są planowane również w innych krajach. Rynek niemiecki wykazuje silny wzrost w obszarze markiz, ale wzrost w segmencie pergoli jest bardzo niski w porównaniu do takich krajów jak Włochy, Belgia i Holandia.
Markizy z ramionami przegubowymi mają największy udział w rynku pod względem wielkości, a w 2021 r. wzrosty na nim przekroczyły znacznie 10 proc., podczas gdy sprzedaż markiz pergolowych i do ogrodów zimowych wzrosła o około 5 proc. Boom przeżywają obecnie pergole tekstylne, które przez lata wypierane były przez zadaszenia lamelowe. W sezonie 2021 odnotowały one dwucyfrowe wzrosty i nie przeszkodził im w tym ogromny wzrost na rynku zadaszeń lamelowych (w tym pergoli), który wyniósł ponad 25 proc.
Chociaż rosnące ceny nie zdołały jeszcze ograniczyć popytu, wydatki konsumentów spadną w wyniku presji inflacyjnej. Interconnection przewiduje w związku z tym, że rynek ustabilizuje się w ciągu najbliższych 3 lat – markizy mają nadal sprzedawać się na stałym poziomie 1,5 mln sztuk, podczas gdy zadaszenia lamelowe będą nadal zwiększać sprzedaż o 10 proc. rocznie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".