Rośnie niemiecki rynek drzwi wejściowych

Red.: |Data publikacji:

W 2020 roku niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów dynamicznie się rozwijał. W tym sezonie ma być jeszcze lepiej – eksperci przewidują dwucyfrowe wzrosty.   

Niemiecki rynek drzwi wejściowych do domów, pomimo zawirowań związanych z pandemią, zachowywał się bardzo stabilnie w 2020 roku. Rynek ten wzrósł o 3 proc. w porównaniu do 2019 roku – wynika z najnowszych danych zebranych przez Branchenradar.com. Przychody producentów wyniosły około 544 mln euro.

Impuls do wzrostów w 2020 roku dał rynek renowacji i duże zapotrzebowanie na wysokiej jakości drzwi metalowe o właściwościach antywłamaniowych. W porównaniu do 2019 r. sprzedaż w segmencie premium wzrosła ilościowo o 4,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wartościowo o 3,8 proc. Rozwój rynku drzwi wejściowych do domów z tworzywa sztucznego był niezauważalny – niemieccy analitycy mówią o trendzie bocznym w tym przypadku. Pozycję rynkową tracą z kolei drzwi drewniane i drzwi bez zabezpieczeń przeciwwłamaniowych.

W tym roku rynek jest napędzany przede wszystkim zauważalnym wzrostem cen. Według Branchenradar.com popyt ma rosnąć szybciej w tym roku niż w ubiegłym sezonie, a wzrost cen jest szacowany na poziomie co najmniej 6 proc. Jak prognozują analitycy, przychody niemieckich producentów prawdopodobnie wzrosną w tym roku o około 10 procent. W 2022 roku z kolei wzrost ma być na poziomie około 6 proc.

Również niemiecki rynek drzwi wewnętrznych notuje wzrosty. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.

Zobacz również

Dotacje dla sektora HoReCa szansą dla branży stolarki

Dotacje dla sektora HoReCa szansą dla branży stolarki

Program wsparcia dla branży hotelowo-gastronomicznej to szansa na zamówienia z branży stolarki otworowej i osłon.

Ceny stolarki w sklepach PSB są na stabilnym poziomie

Ceny stolarki w sklepach PSB są na stabilnym poziomie

W marketach należących do Grupy PSB ceny stolarki w maju b.r. są o ok. 1 proc. niższe w porównaniu do roku ubiegłego.

Aluprof uruchomił nowe lakiernie, Szymon Marciniak ambasadorem marki

Aluprof uruchomił nowe lakiernie, Szymon Marciniak ambasadorem marki

Aluprof, producent profili i ślusarki aluminiowej, uruchomił w swoich zakładach 3 lakiernie proszkowe. Ponadto wybrał ambasadora marki.

1