Rosną budżety i zespoły marketingowe firm

Autor: |Data publikacji:

Większość firm rozbudowuje swoje zespoły marketingowe w odpowiedzi na nowe zachowania i oczekiwania klientów. Aż 62 proc. specjalistów od marketingu twierdzi, że restrukturyzuje swoje zespoły w odpowiedzi na możliwość budowania marki, także w ramach rozwoju e-commerce.

Również w Polsce wielu potencjalnych klientów zwróciło się w stronę internetu. W pandemii o 44 proc. wzrosła liczba tych, którzy czerpią informacje z bezpłatnych serwisów internetowych, a o 39 proc. więcej z mediów społecznościowych. Na kolejnych miejscach uplasowała się telewizja (wzrost o 34 proc.), a dalej radio (+29 proc.). Także najnowsze badanie Centrum Analiz Branżowych potwierdza, że miejscem, do którego klienci indywidualni najczęściej sięgają po informacje o oknach i drzwiach jest internet. Zwraca jednak uwagę, że zakupu tych produktów nie dokonują  oni wcale w sklepach internetowych, ale w tradycyjnych salonach ze stolarką.

Potwierdza to również szefowa marketingu Oknoplastu, pani Magdalena Cedro-Czubaj, mówiąc na łamach jednego z pism:

Digital to bliski kontakt z klientem, możliwość dotarcia do wyselekcjonowanej grupy. Nieustanne pogłębiamy naszą aktywność w tym kanale, na ten moment jest to zdecydowane 65 proc. naszych działań sprzedażowych. Warto jednak dodać, że markę budujemy również w takich kanałach jak TV, outdoor, POS – te narzędzia w naszej branży w dalszym ciągu są aktualne i skuteczne.

Ale, co może jest trochę przewrotne, w nadchodzących latach będziemy budowali (czy może odbudowywali) relacje w oparciu o H2H, czyli będziemy szukali kontaktu z człowiekiem. Jest to po części spowodowane pewnym wyczerpaniem digitalem oraz ograniczeniami, które nieustannie się pojawiają w sferze marketingu internetowego, ale też tym w jaki sposób przewróciła nasze życia pandemia. Jesteśmy stęsknieni tworzenia relacji, poznawania ludzi, kontaktu osobistego. Powrócą spotkania, eventy, konferencje czy targi – ludzie są tego spragnieni, jaskrawo to widać w B2B, w kanale, w którym my jak i wiele innych firm budowało swoją sieć sprzedaży.

Po spadku nakładów na marketing i promocję w roku 2020, już w ubiegłym sezonie firmy zdołały odbudować swoje budżety marketingowe, a sezon 2022 zapowiada się dla nich rekordowo. Wiele z nich zapowiada, podobnie jak Oknoplast czy też Deceuninck, inwestowanie w odbudowanie relacji ze swoimi odbiorcami i partnerami handlowymi. Planowane są szkolenia, Akademie Umiejętności, eventy firmowe, konferencje, aktywność targowa. Z tego też wynika rozbudowywanie zespołów marketingowych. O ich kreatywności i skuteczności w działaniach przekonywać się będziemy zapewne przez cały obecny sezon.

Zobacz również

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Dostępny jest już marcowy numer miesięcznika "Forum Branżowe". W najnowszym numerze m.in. rozmowa z prezes firmy Plastimet – Anetą Miller oraz podsumowanie targów Budma/WinDoor-Tech.

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” są przyznawane co roku przedstawicielom branży budowlanej. Również tym honorowane zostały także firmy związane ze stolarką budowlaną.