Większość firm rozbudowuje swoje zespoły marketingowe w odpowiedzi na nowe zachowania i oczekiwania klientów. Aż 62 proc. specjalistów od marketingu twierdzi, że restrukturyzuje swoje zespoły w odpowiedzi na możliwość budowania marki, także w ramach rozwoju e-commerce.
Również w Polsce wielu potencjalnych klientów zwróciło się w stronę internetu. W pandemii o 44 proc. wzrosła liczba tych, którzy czerpią informacje z bezpłatnych serwisów internetowych, a o 39 proc. więcej z mediów społecznościowych. Na kolejnych miejscach uplasowała się telewizja (wzrost o 34 proc.), a dalej radio (+29 proc.). Także najnowsze badanie Centrum Analiz Branżowych potwierdza, że miejscem, do którego klienci indywidualni najczęściej sięgają po informacje o oknach i drzwiach jest internet. Zwraca jednak uwagę, że zakupu tych produktów nie dokonują oni wcale w sklepach internetowych, ale w tradycyjnych salonach ze stolarką.
Potwierdza to również szefowa marketingu Oknoplastu, pani Magdalena Cedro-Czubaj, mówiąc na łamach jednego z pism:
Digital to bliski kontakt z klientem, możliwość dotarcia do wyselekcjonowanej grupy. Nieustanne pogłębiamy naszą aktywność w tym kanale, na ten moment jest to zdecydowane 65 proc. naszych działań sprzedażowych. Warto jednak dodać, że markę budujemy również w takich kanałach jak TV, outdoor, POS – te narzędzia w naszej branży w dalszym ciągu są aktualne i skuteczne.
Ale, co może jest trochę przewrotne, w nadchodzących latach będziemy budowali (czy może odbudowywali) relacje w oparciu o H2H, czyli będziemy szukali kontaktu z człowiekiem. Jest to po części spowodowane pewnym wyczerpaniem digitalem oraz ograniczeniami, które nieustannie się pojawiają w sferze marketingu internetowego, ale też tym w jaki sposób przewróciła nasze życia pandemia. Jesteśmy stęsknieni tworzenia relacji, poznawania ludzi, kontaktu osobistego. Powrócą spotkania, eventy, konferencje czy targi – ludzie są tego spragnieni, jaskrawo to widać w B2B, w kanale, w którym my jak i wiele innych firm budowało swoją sieć sprzedaży.
Po spadku nakładów na marketing i promocję w roku 2020, już w ubiegłym sezonie firmy zdołały odbudować swoje budżety marketingowe, a sezon 2022 zapowiada się dla nich rekordowo. Wiele z nich zapowiada, podobnie jak Oknoplast czy też Deceuninck, inwestowanie w odbudowanie relacji ze swoimi odbiorcami i partnerami handlowymi. Planowane są szkolenia, Akademie Umiejętności, eventy firmowe, konferencje, aktywność targowa. Z tego też wynika rozbudowywanie zespołów marketingowych. O ich kreatywności i skuteczności w działaniach przekonywać się będziemy zapewne przez cały obecny sezon.
Tagi
B2Bbudżet marketingowyDeceunincke-commerceH2HMagdalena Cedro-Czubajoknoplastsprzedaż internetowaZobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.