Teknos podsumował miniony rok. Firmie udało się osiągnąć sprzedaż netto w wysokości 398 mln euro. Była ona niższa niż rok temu, ale firma osiągnęła wyższy zysk.
Grupa Teknos z siedzibą w Helsinkach w Finlandii, podsumowała rok pod kątem finansowym, jak i wydarzeń, które miały miejsce w firmie. Grupa podała, że miniony rok zakończyła przychodami ze sprzedaży netto w wysokości 398 mln euro, to spadek w porównaniu z wynikiem rok wcześniej, wtedy była to kwota 408 mln euro. Wyższa była za to wartość EBITDA – w minionym roku to 27 mln euro, w porównaniu do 25 mln w 2018 r. Teknos policzył, że na koniec 2019 r. zatrudniał około 1800 pracowników w 22 krajach na trzech kontynentach, to o 100 osób więcej niż rok wcześniej.
Miniony rok był pierwszym, w którym firma zaczęła wprowadzać swoją nową strategię zaplanowaną na lata 2019-2025. Pierwszym krokiem była prezentacja strategii pracownikom. Na początku firma zdecydowała się skupić na zrównoważonym rozwoju. Udało się zredukować wytwarzanie odpadów i konsumpcję energii, spadł także wskaźnik wypadków wśród pracowników. Choć Teknos ocenia, że nadal jest pole do zmian i poprawy, także jeśli chodzi o bezpieczeństwo osób zatrudnionych w zakładzie.
W omawianym okresie Teknos zrealizował też dwie ważne transakcje. Firma kupiła Finnproduct w Czechach i Drywood Norway. Poza tym producent farb zbudował fabrykę w Wielkiej Brytanii i rozpoczął podobną inwestycję w USA. Natomiast zamknięte zostało biuro handlowe w Białorusi.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.