Rok dużych zmian w Teknosie

Autor: |Data publikacji:

Teknos podsumował miniony rok. Firmie udało się osiągnąć sprzedaż netto w wysokości 398 mln euro. Była ona niższa niż rok temu, ale firma osiągnęła wyższy zysk.

Grupa Teknos z siedzibą w Helsinkach w Finlandii, podsumowała rok pod kątem finansowym, jak i wydarzeń, które miały miejsce w firmie. Grupa podała, że miniony rok zakończyła przychodami ze sprzedaży netto w wysokości 398 mln euro, to spadek w porównaniu z wynikiem rok wcześniej, wtedy była to kwota 408 mln euro. Wyższa była za to wartość EBITDA – w minionym roku to 27 mln euro, w porównaniu do 25 mln w 2018 r. Teknos policzył, że na koniec 2019 r. zatrudniał około 1800 pracowników w 22 krajach na trzech kontynentach, to o 100 osób więcej niż rok wcześniej.

Miniony rok był pierwszym, w którym firma zaczęła wprowadzać swoją nową strategię zaplanowaną na lata 2019-2025. Pierwszym krokiem była prezentacja strategii pracownikom. Na początku firma zdecydowała się skupić na zrównoważonym rozwoju. Udało się zredukować wytwarzanie odpadów i konsumpcję energii, spadł także wskaźnik wypadków wśród pracowników. Choć Teknos ocenia, że nadal jest pole do zmian i poprawy, także jeśli chodzi o bezpieczeństwo osób zatrudnionych w zakładzie.

W omawianym okresie Teknos zrealizował też dwie ważne transakcje. Firma kupiła Finnproduct w Czechach i Drywood Norway. Poza tym producent farb zbudował fabrykę w Wielkiej Brytanii i rozpoczął podobną inwestycję w USA. Natomiast zamknięte zostało biuro handlowe w Białorusi.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.