Teknos podsumował miniony rok. Firmie udało się osiągnąć sprzedaż netto w wysokości 398 mln euro. Była ona niższa niż rok temu, ale firma osiągnęła wyższy zysk.
Grupa Teknos z siedzibą w Helsinkach w Finlandii, podsumowała rok pod kątem finansowym, jak i wydarzeń, które miały miejsce w firmie. Grupa podała, że miniony rok zakończyła przychodami ze sprzedaży netto w wysokości 398 mln euro, to spadek w porównaniu z wynikiem rok wcześniej, wtedy była to kwota 408 mln euro. Wyższa była za to wartość EBITDA – w minionym roku to 27 mln euro, w porównaniu do 25 mln w 2018 r. Teknos policzył, że na koniec 2019 r. zatrudniał około 1800 pracowników w 22 krajach na trzech kontynentach, to o 100 osób więcej niż rok wcześniej.
Miniony rok był pierwszym, w którym firma zaczęła wprowadzać swoją nową strategię zaplanowaną na lata 2019-2025. Pierwszym krokiem była prezentacja strategii pracownikom. Na początku firma zdecydowała się skupić na zrównoważonym rozwoju. Udało się zredukować wytwarzanie odpadów i konsumpcję energii, spadł także wskaźnik wypadków wśród pracowników. Choć Teknos ocenia, że nadal jest pole do zmian i poprawy, także jeśli chodzi o bezpieczeństwo osób zatrudnionych w zakładzie.
W omawianym okresie Teknos zrealizował też dwie ważne transakcje. Firma kupiła Finnproduct w Czechach i Drywood Norway. Poza tym producent farb zbudował fabrykę w Wielkiej Brytanii i rozpoczął podobną inwestycję w USA. Natomiast zamknięte zostało biuro handlowe w Białorusi.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.