Vivento zalicza miniony rok do bardzo udanych. Jak podliczyła firma, wzrost wartości sprzedaży był dwucyfrowy.
Vivento podsumowało, że rok 2020 był dla firmy bardzo dobry pod względem handlowym. Jak ocenia dyrektor handlowy firmy, sprzedaż była wyższa w stosunku do 2019 r. o ok. 40 proc., co oznacza, że przekroczyła wartość 60 mln zł. Miniony sezon, tak jak dla wielu innych firm w przemyśle, był nietypowy. Rok zaczął się od bardzo dobrych wyników handlowych, a już w marcu nastąpiło załamanie związane z obostrzeniami. Tej sytuacji nikt się nie spodziewał, wiec sprzedaż drastycznie spadła. Jednak już od maja nastąpiło odbicie i ta wzrostowa tendencja trwała już do końca roku.
Vivento znalazło się w zestawieniu największych firm segmentu „drzwi drewniane”, jaki opublikowany zostanie w lutowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Firma jest producentem przede wszystkim drzwi i ościeżnic. Początkowo producent działał pod nazwą Sękpol. Z czasem firma rozwijała się, rozpoczęła także sprzedaż poza granice Polski. W 2016 r. producent zdecydował się na zmianę nazwy marki i identyfikacji wizualnej. Marka Sękpol została zastąpiona marką Vivento. Od 2017 r. firma rozpoczęła sprzedaż do Ameryki Północnej. Produkty Vivento można dzisiaj kupić w dwóch placówkach handlowych w Stanach Zjednoczonych: w Chicago i Nowym Jorku.
Zobacz również
Fakro otwiera fabrykę w USA
Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.