Rewelacyjny kwartał w Eko-Oknach

Red.: |Data publikacji:

Tempa rozwoju nie zwalniają Eko-Okna z Kornic. Prezes Mateusz Kłosek w rozmowie z dziennikarzami Forum Branżowego ujawnił, że co roku stawia przed zespołem handlowym zadanie zwiększenia sprzedaży o połowę i choć nie zawsze to się udaje, to i tak bywa zadowolony. Po pierwszym kwartale zapewne będzie –  ten okres był dla firmy znakomity!

Przypomnijmy, że lider polskiego segmentu okien przekroczył w minionym sezonie granicę 2 mld zł przychodów, wypracowując niemal 200 mln zł zysku netto (pisaliśmy o tym TUTAJ). W pierwszym kwartale tego roku przychody wzrosły aż o 44 proc. w porównaniu do I kwartału 2020 roku, przekraczając wartość 600 mln zł. Udało się jednocześnie utrzymać około 10-proc. rentowność netto uzyskaną w sezonie 2020. Zysk netto, który w I kwartale tego roku był nawet trzykrotnie wyższy niż w I kwartale 2020 roku, wyniósł tym razem ponad 63 mln zł. Wpływ na to miał z pewnością eksport, który w pierwszych trzech miesiącach urósł w Eko-Oknach o połowę, stanowiąc już o 82 proc. całości przychodów ze sprzedaży.

Wieloletnia hossa kornickiego producenta wydaje się na razie nie mieć końca. Sprzyja temu spodziewany w najbliższych latach wzrost zapotrzebowania na stolarkę w Europie, ale też duży rozmach inwestycyjny Eko-Okien, którym firma będzie mogła odpowiedzieć na ten popyt. W Kornicach finalizowana jest obecnie budowa ogromnej hali przeznaczonej do produkcji stolarki drewnianej (pisaliśmy o niej TUTAJ). Moce produkcyjne nowej linii sięgać będą 4 tys. okien miesięcznie. Z rozmowy z prezesem Kłoskiem wynika również, że trwają przygotowania do wybudowania nowego zakładu w całkiem nowej lokalizacji.

Więcej na ten temat przeczytać będzie można już w lipcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Zachęcamy do lektury.

Zobacz również

Dotacje dla sektora HoReCa szansą dla branży stolarki

Dotacje dla sektora HoReCa szansą dla branży stolarki

Program wsparcia dla branży hotelowo-gastronomicznej to szansa na zamówienia z branży stolarki otworowej i osłon.

Ceny stolarki w sklepach PSB są na stabilnym poziomie

Ceny stolarki w sklepach PSB są na stabilnym poziomie

W marketach należących do Grupy PSB ceny stolarki w maju b.r. są o ok. 1 proc. niższe w porównaniu do roku ubiegłego.

Aluprof uruchomił nowe lakiernie, Szymon Marciniak ambasadorem marki

Aluprof uruchomił nowe lakiernie, Szymon Marciniak ambasadorem marki

Aluprof, producent profili i ślusarki aluminiowej, uruchomił w swoich zakładach 3 lakiernie proszkowe. Ponadto wybrał ambasadora marki.

1