Tempa rozwoju nie zwalniają Eko-Okna z Kornic. Prezes Mateusz Kłosek w rozmowie z dziennikarzami Forum Branżowego ujawnił, że co roku stawia przed zespołem handlowym zadanie zwiększenia sprzedaży o połowę i choć nie zawsze to się udaje, to i tak bywa zadowolony. Po pierwszym kwartale zapewne będzie – ten okres był dla firmy znakomity!
Przypomnijmy, że lider polskiego segmentu okien przekroczył w minionym sezonie granicę 2 mld zł przychodów, wypracowując niemal 200 mln zł zysku netto (pisaliśmy o tym TUTAJ). W pierwszym kwartale tego roku przychody wzrosły aż o 44 proc. w porównaniu do I kwartału 2020 roku, przekraczając wartość 600 mln zł. Udało się jednocześnie utrzymać około 10-proc. rentowność netto uzyskaną w sezonie 2020. Zysk netto, który w I kwartale tego roku był nawet trzykrotnie wyższy niż w I kwartale 2020 roku, wyniósł tym razem ponad 63 mln zł. Wpływ na to miał z pewnością eksport, który w pierwszych trzech miesiącach urósł w Eko-Oknach o połowę, stanowiąc już o 82 proc. całości przychodów ze sprzedaży.
Wieloletnia hossa kornickiego producenta wydaje się na razie nie mieć końca. Sprzyja temu spodziewany w najbliższych latach wzrost zapotrzebowania na stolarkę w Europie, ale też duży rozmach inwestycyjny Eko-Okien, którym firma będzie mogła odpowiedzieć na ten popyt. W Kornicach finalizowana jest obecnie budowa ogromnej hali przeznaczonej do produkcji stolarki drewnianej (pisaliśmy o niej TUTAJ). Moce produkcyjne nowej linii sięgać będą 4 tys. okien miesięcznie. Z rozmowy z prezesem Kłoskiem wynika również, że trwają przygotowania do wybudowania nowego zakładu w całkiem nowej lokalizacji.
Więcej na ten temat przeczytać będzie można już w lipcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Zachęcamy do lektury.
Tagi
Eko-Oknaeksporteksport okienkorniceMateusz Kłosekokna drewnianesprzedaż okienwyniki 2021wyniki sprzedażyZobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


