Tempa rozwoju nie zwalniają Eko-Okna z Kornic. Prezes Mateusz Kłosek w rozmowie z dziennikarzami Forum Branżowego ujawnił, że co roku stawia przed zespołem handlowym zadanie zwiększenia sprzedaży o połowę i choć nie zawsze to się udaje, to i tak bywa zadowolony. Po pierwszym kwartale zapewne będzie – ten okres był dla firmy znakomity!
Przypomnijmy, że lider polskiego segmentu okien przekroczył w minionym sezonie granicę 2 mld zł przychodów, wypracowując niemal 200 mln zł zysku netto (pisaliśmy o tym TUTAJ). W pierwszym kwartale tego roku przychody wzrosły aż o 44 proc. w porównaniu do I kwartału 2020 roku, przekraczając wartość 600 mln zł. Udało się jednocześnie utrzymać około 10-proc. rentowność netto uzyskaną w sezonie 2020. Zysk netto, który w I kwartale tego roku był nawet trzykrotnie wyższy niż w I kwartale 2020 roku, wyniósł tym razem ponad 63 mln zł. Wpływ na to miał z pewnością eksport, który w pierwszych trzech miesiącach urósł w Eko-Oknach o połowę, stanowiąc już o 82 proc. całości przychodów ze sprzedaży.
Wieloletnia hossa kornickiego producenta wydaje się na razie nie mieć końca. Sprzyja temu spodziewany w najbliższych latach wzrost zapotrzebowania na stolarkę w Europie, ale też duży rozmach inwestycyjny Eko-Okien, którym firma będzie mogła odpowiedzieć na ten popyt. W Kornicach finalizowana jest obecnie budowa ogromnej hali przeznaczonej do produkcji stolarki drewnianej (pisaliśmy o niej TUTAJ). Moce produkcyjne nowej linii sięgać będą 4 tys. okien miesięcznie. Z rozmowy z prezesem Kłoskiem wynika również, że trwają przygotowania do wybudowania nowego zakładu w całkiem nowej lokalizacji.
Więcej na ten temat przeczytać będzie można już w lipcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Zachęcamy do lektury.
Tagi
Eko-Oknaeksporteksport okienkorniceMateusz Kłosekokna drewnianesprzedaż okienwyniki 2021wyniki sprzedażyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".