Pierwszą połowę roku podsumowała właśnie Assa Abloy. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży netto na poziomie 8 proc.
Szwedzka spółka opublikowała dane na temat wyników z II kwartału, kwoty są znacząco wyższe w stosunku do roku ubiegłego. Od kwietnia do końca czerwca sprzedaż netto wzrosła o 19 proc., jednak firma podaje, że wzrost organiczny sięgnął 23 proc. W II kwartale sprzedaż wyniosła 23,64 mld koron (ok. 10,5 mld zł) w porównaniu do 19,95 mld (ok. 8,9 mld zł) w roku 2020. Na ten wynik przyczyniły się wzrost sprzedaży na większości rynków, ale także przejęcia nowych firm. Wskaźnik EBIT wzrósł o 71 proc. do wartości 3,58 mld koron (ok. 1,6 mld zł) w porównaniu do 2,09 mld (ok. 940 mln zł) w roku poprzednim.
Jeśli chodzi o podsumowanie II półrocza, to sprzedaż wyniosła 45,45 mld koron (ok. 20,3 mld zł) w porównaniu do 42,12 mld koron (ok. 18,82 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 8 proc. Wysoki jest także wzrost wskaźnika EBIT, bo o 40 proc. W tym roku wartość EBIT wyniosła 6,77 mld koron (ok. 3,03 mld zł), w roku 2020 była to wartość 4,84 mld (ok.2,17 mld zł).
Nico Delvaux, prezes Assy Abloy przyznał, że w II kwartale pojawiło się dużo pozytywnych sygnałów na rynku, wiele gospodarek ponownie się otworzyło, zwiększyła się także liczba zaszczepionych osób. Te czynniki sprzyjały wzrostowi sprzedaży na większości ważnych dla Assy Abloy rynkach. Dzięki temu udało się osiągnąć rekordowy wzrost sprzedaży organicznej o 23 proc. Na rynkach EMEIA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) które najbardziej odczuły negatywne skutki pandemii, notowany jest wzrost o 39 proc. w II kwartale.
Prezes Assy Abloy skomentował także sytuację na rynku komponentów do produkcji:
Ze względu na to, że koszty surowców w II kwartale wciąż rosły, wprowadzaliśmy liczne podwyżki cen, które zrównoważyły wpływ wzrostu kosztów. Ciężko pracowaliśmy również, aby rozwiązać problem niedoboru niektórych komponentów.
W II kwartale Assa Abloy zdecydowała się także na akwizycje. Firma podpisała umowę na przejęcie Sure-Lock ze Stanów Zjednoczonych, MR Group z Portugalii, a także zainwestowała w firmę Paravision w Stanach. Dwa pierwsze przedsiębiorstwa zajmują się produkcją okuć na lokalne rynki, natomiast Paravision oferuje zaawansowane technologie do rozpoznawania twarzy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".