Soudal podsumował 2020 r. Globalny dostawca chemii budowlanej odnotował wzrost obrotów na poziomie 2 proc.
Soudal w minionym roku stabilnie się rozwijał, mimo, że był to okres trudny do prowadzenia działalności, przede wszystkim z powodu pandemii. Dostawca chemii budowlanej podliczył, że obroty brutto w minionym roku były rekordowe i wyniosły 911 mln euro. Jest to wzrost o 2 proc. w stosunku do 2019 r., wówczas obroty wyniosły 893,1 mln euro. Soudal podał także, że wartość EBITDA to 93,4 mln euro, rok wcześniej wyniosła ona 95,1 mln euro. Zysk netto w minionym roku to kwota 44,1 mln euro w porównaniu do 46,2 mln euro.
Soudal rozwijał swoją działalność pod kątem geograficznym. Firma założyła swój start-up w Kanadzie, a w Zjednoczonych Emiratach Arabskich przejęła przedsiębiorstwo Al Muqarram. Rozbudowywane są także oddziały Soudala na świecie – prace budowlane trwają w 12 fabrykach z 23 należących do firmy. Soudal przyznaje, że kilka zakładów planuje także powiększać swoje moce produkcyjne i inwestować w nowe powierzchnie, są to oddziały Soudala w Chinach, USA, Niemczech, Litwie oraz w Polsce.

Firma podkreśla, że znaczącą część swoich zysków przeznacza na inwestycje. W 2020 r. firma kupiła nowe maszyny do fabryki w Turnhout w Belgii, w Nogińsku w Rosji, w fabryce Aerotrim w Belgii oraz TKK w Słowenii. W Polsce pracują trzy fabryki Soudala, dwie w Pionkach i jedna w Białymstoku. Producent chemii zatrudniał 3 654 pracowników na koniec 2020 r. we wszystkich swoich placówkach, rok wcześniej pracowało w nich 3 242 osób.
Zobacz również
Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
10 września 2025 roku w Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”.
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.