Assa Abloy podliczyła wyniki handlowe za czwarty kwartał. Firma podała również dane finansowe za cały ubiegły rok.
Szwedzki koncern Assa Abloy poinformował, że w czwartym kwartale 2022 r. sprzedaż netto wzrosła aż o 28 proc. Jednocześnie wartość sprzedaży była na rekordowym poziomie – wyniosła 32,9 mld koron (ok. 13,63 mld zł) w stosunku do 25,62 mld (ok. 10,61 mld zł) rok wcześniej. Spółka podała także, że wzrost organiczny wyniósł 9 proc., a wzrost wynikający z akwizycji to 5 proc. W ostatnim kwartale ubiegłego roku Assa Abloy podpisała osiem umów akwizycji, a łączna suma rocznej sprzedaży kupowanych podmiotów wynosi około 1,5 mld koron (ok. 621 mln zł). Wynik EBIT wzrósł również wysoko, o 28 proc. do wartości 5,15 mld (ok. 2,13 mld zł) w stosunku do 4,01 mld (ok. 1,66 mld zł) w roku 2021.
Assa Abloy zebrała i opublikowała także dane dotyczące całego roku. Sprzedaż wyniosła 120,79 mld koron (ok. 50 mld zł) w stosunku do 95 mld (ok. 39,35 mld zł), co oznacza wzrost o 27 proc. Wynik EBIT w 2022 r. wyniósł 18,53 mld koron (ok.7,68 mld zł) w porównaniu do 14,18 mld (ok. 5,87 mld zł) w roku 2021, to wzrost o 31 proc.
Nico Delvaux, prezes Assa Abloy komentuje:
Dzięki naszemu zdecentralizowanemu modelowi operacyjnemu udało nam się szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Ponieważ otoczenie makroekonomiczne jest nadal niepewne, przygotowaliśmy się do łagodzenia wszelkich możliwych negatywnych zmian w popycie oraz do redukcji naszej bazy kosztowej w całej organizacji. Wiosną uruchomimy również nasz dziewiąty program Manufacturing Footprint (MFP9), którego celem jest dalsze zwiększenie wydajności i dalsza optymalizacja naszych działań. Program przyniesie oszczędności w wysokości około 700 milionów koron w okresie dwóch lat. Umożliwi nam to finansowanie inwestycji w innowacje, aby przyspieszyć nasz długoterminowy rentowny wzrost.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".