Znakomity kwartał w Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał pod względem handlowym. Francuski koncern odnotował rekordowy wzrost na poziomie 14,3 proc. względem roku 2020.

Saint-Gobain podliczył, że przychody ze sprzedaży w I kwartale tego roku wyniosły 10,37 mld euro w porównaniu do 9,36 mld w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 14,3 proc., jednak spółka przyznaje, że dane w tym roku są tak dobre ze względu na niską bazę porównawczą w 2020 r. To w tym okresie pojawiły się obostrzenia związane z Covid-19. Spółka przyznaje, że na początku tego roku widać dużą dynamikę wzrostu we wszystkich segmentach, do których firma dostarcza swoje produkty. Szczególnie duży wzrost widoczny był na rynku remontowym w Europie i budowlanym w obu Amerykach i Azji Pacyficznej.

W Północnej Europie, a więc w krajach nordyckich, Niemczech i Wschodniej Europy wzrost był na poziomie 5,1 proc.. Natomiast jeśli chodzi o porównanie do roku 2019, to wzrost był na poziomie 4,8 proc. Ten region Europy nie był mocno dotknięty restrykcjami w 2020 r. związanymi z pandemią, dlatego baza, do której porównywane są obecne wyniki jest stosunkowo wysoka.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".