Znakomity kwartał w Saint-Gobain

Autor: |Data publikacji:

Saint-Gobain podsumował pierwszy kwartał pod względem handlowym. Francuski koncern odnotował rekordowy wzrost na poziomie 14,3 proc. względem roku 2020.

Saint-Gobain podliczył, że przychody ze sprzedaży w I kwartale tego roku wyniosły 10,37 mld euro w porównaniu do 9,36 mld w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 14,3 proc., jednak spółka przyznaje, że dane w tym roku są tak dobre ze względu na niską bazę porównawczą w 2020 r. To w tym okresie pojawiły się obostrzenia związane z Covid-19. Spółka przyznaje, że na początku tego roku widać dużą dynamikę wzrostu we wszystkich segmentach, do których firma dostarcza swoje produkty. Szczególnie duży wzrost widoczny był na rynku remontowym w Europie i budowlanym w obu Amerykach i Azji Pacyficznej.

W Północnej Europie, a więc w krajach nordyckich, Niemczech i Wschodniej Europy wzrost był na poziomie 5,1 proc.. Natomiast jeśli chodzi o porównanie do roku 2019, to wzrost był na poziomie 4,8 proc. Ten region Europy nie był mocno dotknięty restrykcjami w 2020 r. związanymi z pandemią, dlatego baza, do której porównywane są obecne wyniki jest stosunkowo wysoka.

 

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.