VKR Holding podsumował 2020 r. Duński koncern przyznaje, że mimo, iż rok był wyjątkowy, to udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki handlowe.
VKR Holding, który składa się z Grupy Velux i Grupy Dovista poinformował o swoich wynikach za rok 2020. Sprzedaż netto wyniosła w całej grupie 22,61 mld koron duńskich (ok. 14,14 mld zł) w porównaniu do 21,56 mld koron (ok. 13,48 mld zł) rok wcześniej. Firma przyznaje, że pierwsza połowa roku zakończyła się spadkiem wartości sprzedaży na większości rynków z powodu restrykcji związanych z Covid-19. Dlatego ogólnie przychody w koncernie spadły o 0,7 proc. Jednak w drugiej połowie roku nastąpiło odbicie i przychody wzrosły o 10,2 proc. Zysk netto wyniósł 3,7 mld koron (ok. 2,31 mld zł) i był wyższy o 4,9 proc. w stosunku do 2019 r. Wówczas kwota zysku osiągnęła wartość 3 mld koron (ok. 1,8 mld zł).
W minionym roku nastąpiły zmiany w Grupie, bo zdecydowała się ona pozbyć segmentu związanego z energią solarną. Obecnie VKR składa się z Grupy Velux i Grupy Dovista. W styczniu tego roku do Grupy Dovista dołączyły nowe firmy. Od Arbonii został przejęty segment związany z produkcją okien, a w ten sposób do VKR dołączyły cztery nowe marki: polski Dobroplast, a także Ego Kiefer, Slovaktual i Wertbau. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Z kolei Altaterra w Grupie Velux także w styczniu przejęła Dakoplast – to firma zajmująca się sprzedażą okien dachowych i akcesoriów online.
VKR będzie kontynuować przejmowanie przedsiębiorstw. Mads Kann-Rasmussen, prezes VKR tłumaczy to następująco:
Naszą strategią jest poszukiwanie potencjalnych możliwości przejęć, by wzmocnić nasze istniejące obszary biznesowe lub dla ustanowienia nowych, niezależnych obszarów biznesowych w ramach Grupy.
Velux zalicza miniony rok do bardzo udanych, wyniki były lepsze od oczekiwanych, biorąc pod uwagę sytuację pandemii na świecie. Sprzedaż okien dachowych i akcesoriów była bardzo dobra w segmencie budynków mieszkalnych zwłaszcza w drugiej połowie roku. Z kolei Dovista nie zrealizowała w pełni planu przychodów. Jednak udało się osiągnąć oczekiwane zyski.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".